Elektromos és hibrid modellkínálatunk

Elektromos és hibrid Volkswagen, illetve Škoda autók Esztergomban.
elektromos

Ma, a technika folyamatos fejlődése mellett, már érdemes megfontolni, hogy a hagyományos, belső égésű motorral meghajtott jármű helyett más alternatívát keressünk.

A Volkswagen-csoport elkötelezett a tisztán elektromos autók fejlesztése iránt, ezért felgyorsítja átalakulását annak érdekében, hogy az elektromos mobilitás és a digitális korszak vezető mobilitási szolgáltatójává váljon. Egyre több modellt kínálunk hibrid technológiával és nő a teljesen elektromos modellek száma is.

Ha Ön is szeretne többet tudni az elektromos és hibrid autókról, tartson velünk és elnavigáljuk a tudnivalók tengerében.

  • Érvek az alternatív (elektromos és hibrid) hajtás mellett

- lényegesen kevesebb szennyezőanyagot bocsátanak ki, mérsékelve így a települések szmogterhelését.

- hatékonyságukban már most versenyképesebbek a robbanómotoros autóknál. 3. a zajszennyezettségük is lényegesen alacsonyabb a belső égésű meghajtású gépjárművekhez képest.

- üzemanyag költségük lényegesen olcsóbb, mint a robbanómotoros járműveké, hiszen az elektromos hajtás egyáltalán nem, a hibrid meghajtás pedig lényegesen kevesebb üzemanyag elégetését jelenti.

- mind a hibrid, mind az elektromos autók kevesebb forgó-kopó alkatrészt tartalmaznak és a szervizköltségeik is alacsonyabbak a robbanómotoros társaiknál. 

  • ZÖLD rendszámos kedvezmények
  1. Ingyenes parkolás a legtöbb városban.
  2. Nincs regisztrációs adó, átírási illeték vagy gépjárműadó.
  3. Mentesek a védett övezetek behajtási díja alól.
  4. Nem kell cégautó adót fizetni.
  • Állami támogatások, pályázatok

Most az „Elektromos gépjármű beszerzésének támogatása lakosság, civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények részére” Pályázat kódszáma: E-AUTO-2021 / lakossági pályázat keretén belül akár 2,5 M Ft árelőnnyel juthat tisztán elektromos autóhoz

A 3 milliárd Forint pályázati forrást az Innovációs és Technológiai Minisztérium biztosítja a az IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. részére, aki a támogatási eljárást végzi.

A támogatás mértéke:

I. Lakosság, civil szervezetek, egyesületek és felsőoktatási intézmények részére

Tisztán elektromos, 5 személyes személygépjármű esetén

  1. 1 000 000 – 12 000 000 Ft-ig maximum 2 500 000 Ft, maximum 50%
  2. 12 000 001 – 15 000 000 Ft maximum 1 500 000 Ft, maximum 12,5%

Tisztán elektromos, 7 vagy 7+ személyes személygépjármű esetén

  1. 1 000 000 – 14 000 000 Ft maximum 2 500 000 Ft, maximum 50%
  2. 14 000 001 – 17 000 000 Ft maximum 1 500 000 Ft, maximum 11%

 Részetek itt!

II. Személyszállító cégek és taxisok számára:

Tisztán elektromos személygépjármű esetén

  1. 1 000 000 – 15 000 000 Ft-ig, maximum 45 %

 Részletek itt!

III. Gazdasági társaságok és egyéni vállalkozók számára*:

Tisztán elektromos, 5 személyes személygépjármű esetén

  1. 1 000 000 – 12 000 000 Ft-ig maximum 2 500 000 Ft, maximum 50%
  2. 12 000 001 – 15 000 000 Ft maximum 1 500 000 Ft, maximum 12,5%

*Igényelhető keret: 1 mrd Ft

Részletek itt!

Ha már döntött az alternatív hajtás mellett, de még nem tudja, hogy autóvezetési szokásai / igényei mellé mely hajtástípust válassza: 100 % elektromos, vagy hibrid?

Segítünk megtalálni az Önnek leginkább megfelelőbb típust! Ismerje meg a hajtástípusok közti különbségeket:

  • Elektromos / Hibrid összehasonlítás

Elektromos

A tisztán elektromos autót egy nagy teljesítményű akkumulátor táplálja, mely sok modell esetén már több, mint 300 km megtehető távolságot garantál egy töltésciklussal. Külső forrásból tölthető az autó és fékezéskor, vagy lejtmenetben visszatáplálja a mozgási energiából keletkező elektromosságot az akkumulátorba – ez az úgynevezett rekuperációs fékezés. Továbbá jelen szabályozás szerint ezek az autók megkaphatják a zöld rendszámot, amely ingyenes parkolási lehetőséget jelent a legtöbb magyar településen.

Hibrid

A hibrid autókban az elektromos hajtás és a robbanómotorok ereje egyesül. Ezek a járművek automatikusan váltanak a hajtástípusok között, jellemzően mindegyik akkor kapcsol be, amikor a legjobb hatásfokkal képes működni. Az elektromos motor már alacsony fordulatszámon is hatékony, így a városi forgalomban araszolva az elektromos hajtás összehasonlíthatatlanul olcsóbb. Egy átlagos hibrid autó városi fogyasztása 25 százalékkal alacsonyabb is lehet, mint a robbanómotoros gépjárműveké. 

A mild hibrid hajtáslánc villanymotorral támogatja meg a belső égésű motort. A full hibrid nagyobb villanymotorral és akkumulátorral rendelkezik, mint a mild hibrid. A full hibrid rövid távolságokat képes tisztán villanymotorja segítségével megtenni, akkumulátorát fékenergia-visszanyeréssel vagy a belső égésű motor segítségével tölti fel. A plug-in hibrid akkumulátora otthon töltőállomásra vagy nyilvános töltőpontra csatlakoztatva tölthető fel. A plug-in hibrid nagyobb akkumulátorcsomagjának és villanymotorjának köszönhetően hosszabb távolságokat képes tisztán elektromos üzemben megtenni. A plug-in hibrid kielégítheti a legtöbb ember mindennapi ingázási igényeit.

A villanyautózás egyik nagy előnye, hogy bárhol tudjuk tölteni autónkat, ahol van egy konnektor. De töltő és töltő közt bizony nagy különbségek vannak, ezért érdemes áttekinteni töltő kisokosunkat, amivel szeretnénk megkönnyíteni a töltők közti eligazodást.

TÖLTŐTÍPUSOK ISMERTETŐJE:

  • Töltő kisokos

Konnektoros lassú töltés (AC)

A legegyszerűbb és legkényelmesebb, ám nem a leggyorsabb módja az elektromos vagy Plug-In-Hibrid autók töltésének az otthoni konnektoros töltés az autó gyári töltőjén keresztül. 

Azonban ez egy lassú töltési mód. 1 vagy 3 fázisról, 10-16 amperrel történik a töltés, így ha autónk teljesen le van merülve, kb. egy éjszaka alatt töltődik fel teljesen. Ezt a váltóáramú töltést az autóba szerelt inverter egyenárammá alakítja, az autók csatlakozója jellemzően 2,3-3,6 kW leadására képesek (a három fázison működő töltők esetén ez az érték általában 11 kW), így ezek együttesétől függ a töltés várható valós ideje. 

A töltőt magunkkal vihetjük és bárhol tölthetjük autónkat, ahol van konnektor. Hosszabbítót viszont nem használhatunk!

Mennyibe kerül mindez?

Egy elektromos autó töltése átlagosan körülbelül 35-40 forintra jön ki kilowattóránként, éjszakai áramon 32-33 forint egy kWh. Az akkumulátor méretének függvényében körülbelül 400-600 Ft körüli összegből fel lehet tölteni egy autót.

Ha társasházban lakik, mindenképp egyeztetni kell a lakóközösséggel és engedélyt kell kérnie a töltésre.

Fali töltő otthon, lassú töltés (AC)

Beszerezhetünk otthonunkba egy fali töltőegységet is, mely sokkal gyorsabb a konnektoros töltésnél. Típustól függően 2,5-5-ször gyorsabb a teljes tankolás. Esetenként egy óra alatt is teljesen feltölti az autót, a kocsi teljesítménye és a hálózat kapacitása függvényében pár óra kell csupán a teljes, biztonságos, kényelmes töltéshez.

Mennyibe kerül? 

Az áramfogyasztás megegyezik a konnektoros töltőével. Esetenként hálózatbővítést igényel a fali töltő biztonságos otthoni beüzemelése, mely költségekkel jár, plusz egy ilyen töltőegység ára kb 200 000 Ft.

Utcai gyorstöltő (AC vagy DC)

Gyorstöltő kategória a 3,6-22 kW-os váltó- vagy egyenáramú töltőoszlop. Használatukhoz mobilapplikáció szükséges, melyen keresztül foglalhatunk helyet és időpontot is, sőt, sok esetben a fizetés is ezen az applikáción keresztül történik. A töltőoszlopokon nincs kábel, azt minden esetben az autósnak kell vinnie. A gyorstöltőknél az autó feltöltésének sebessége elsősorban az autó inverterétől függ. Hiába tud ugyanis 3 fázison 32 A-t biztosítani a töltőoszlop, ha az autó csak 1 fázison tud ennyit felvenni. A legelterjedtebb, 3,6 kW-os inverterrel szerelt villlanyautók ráadásul a 32 A-nek is csak a felét fogják tudni hasznosítani. Ha fontos, hogy az utcai gyorstöltőknél az autó minél hamarabb feltöltődjön, akkor célszerű azt nagyobb inverterrel rendelni, mert utólag nem cserélhető.

A továbbinduláshoz elég kb 1 óra töltés, a teljes feltöltéshez ugyanakkor 3-5 órát is igénybe vehet a töltés.

Az árakat minden esetben a töltőoszlop tulajdonosai (ELMŰ, Lidl, Aldi, MOL stb.) határozzák meg, jelenleg kb 99-140 Ft/kWh közt mozog az ár, egy teljes töltés kb 2000 Ft-ból megoldott. (2021. tavaszi árak)

Utcai villámtöltő (DC)

A 40 kW-nál nagyobb kapacitású töltőket a hazai terminológiában villámtöltőnek nevezzük. Ezek jellemzően egyenáramú (DC) töltők, amik általában autópálya mellett vannak telepítve, hogy segítsék a mielőbbi továbbhaladást. A töltőket úgy alakították ki, hogy azok többnyire képesek legyenek az autó akkumulátorát fél óra alatt 80%-ra, vagy egy óra alatt teljesen feltölteni. Mivel a 80%-ról 100%-ig való töltés ugyanannyi, mint a 0-ról 80%-ig való töltés, érdemes 80%-os akkumulátorral útnak indulni, vagy a 80%-nál áttérni a gyorstöltésre.

Ezek a töltők jobban megterhelik az autó akkumulátorát, mint az AC töltők, így csak nagyon indokolt esetben használja ezt a megoldást.

A szolgáltatók itt perc alapon számláznak, kb 100 Ft/perc áron juthatunk hozzá az áramhoz, egy 80%-os töltés kb 3000 Ft.

  • Csatlakozó típusok

1. TYPE-2

A legtöbb elektromos autó tölthető ezzel a csatlakozóval. Európában ez a legelterjedtebb modell, európai szabvány, háromfázisú aljzat. A nyilvános töltőpontokon Type-2-es csatlakozó található meg. 

2. CCS (Combined Charging System)

Ez a Type-2 továbbfejlesztett változata, egyenáramú töltő. Ennél a csatlakozónál nincs szükség az autóban lévő "onboard" chargerre, mely az AC-DC konverziót ellátja, hiszen rendelkezik két további csatlakozóval.

A DC töltés teljesítménye nem az autóban megtalálható átalakítótól függ, hanem a töltőállomástól és az autónk akkumulátorától.

További típusok: CHAdeMoTesla Supercharger

  • Töltési etikett
  1. Csak akkor parkoljon töltőhöz, ha foglalt időpontja van és ténylegesen tölti autóját. 
  2. A töltést követően keressen másik parkolóhelyet, hogy mások is odaférjenek a töltőállomáshoz.
  3. Egy töltőoszlopon több állomás is lehet, ezért úgy álljon meg, hogy más is odaférjen az oszlophoz.
  4. Ha az autót éjszakára hagyja töltőn, reggel álljon félre vele minél korábban.
  5. Ha mégis magára hagyja autóját, írja ki a telefonszámát, hogy elérhető legyen.
  6. Villámtöltőt csak akkor foglaljon, ha autója valóban villámtölthető, ne foglalja az időt és a helyet ha csak gyorstöltést tud felvenni autója.

Talán kevesen tudják, de a Volkswagen csoport számos elektromos és hibridb autót kínál. Bármely alternatív hajtástípus mellett döntött, biztosan talál igényeinek megfelelő modellt kínálatunkban.

MODELLKÍNÁLATUNK

  • Volkswagen modellek 

- 100% elektromos: e-UP!, ID.3, ID.4

- Plug-In-Hibrid: Golf GTE, Passat GTE, Passat Varian GTE, Arteon Plug-In-Hibrid ,Arteon ShootingBreak Plug-In-Hibrid, Tiguan Plug-In-Hibrid ,Touareg Plug-In-Hibrid (hamarosan)

- Mild Hibrid: Golf eTSI, Golf Variant eTSI

  • Skoda modellek

- 100% elektromos: ENYAQ iV

- Mild hibrid: Octavia iV e-TEC, Octavia Combi iV e-TEC

- Plug-In-Hibrid: Octavia iV PHEV, Octavia Combi iV PHEV, Superb iV PHEV, Superb Combi iV PHEV

  • Volkswagen Haszonjármű

- 100% elektromos:eCrafter

Modell összehasonlító táblázat itt megtekinthető

Részletes tájékoztatásért és ajánlatért keresse tanácsadó kollégáinkat:

Mucha Máté
VW értékesítési vezető
+36 20 388 1545
mmucha@styevolaesfia.hu

Fuzik Sándor
VW értékesítési tanácsadó
+36 30 730 2763
sfuzik@styevolaesfia.hu

Fülöp Márton
ŠKODA értékesítési vezető
+36 30 730 2765
mfulop@styevolaesfia.hu

Szabó Balázs Attila
ŠKODA értékesítési tanácsadó
+36 20 380 6370
abszabo@styevolaesfia.hu

Székely Olivér
WV Haszonjármű értékesítési vezető
+36 20 388 3013
oszekely@styevolaesfia.hu