Styevola és Fia Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. 20 éve Golf R – Különleges exkluzív modellváltozattal ünnepli e mérföldkövet a Volkswagen R
2022.06.01.
Újdonság a Volkswagenről

20 éve Golf R – Különleges exkluzív modellváltozattal ünnepli e mérföldkövet a Volkswagen R

A világ egyik legsportosabb kompaktmodelljével jelent meg a Volkswagen 2002 nyarán a piacon: az első Golf R32 177 kW (241 LE), teljesítményű, 3,2 literes hathengeres motorjával (VR6) a legerősebb Golfként mutatkozott be, amit a Volkswagen addig valaha is készített. Összkerékhajtással, magas színvonalú menetdinamikai képességekkel, exkluzív dizájnnal és felszereltséggel – kategóriája, azaz a „Golf-kategória” egyfajta „technikai világítótornyaként” érkezett. A Golf R32 egy csapásra meggyőzte a vásárlókat és a tervezettnél háromszor nagyobb darabszámban kelt el.

golf

A világ egyik legsportosabb

kompaktmodelljével jelent meg a Volkswagen 2002 nyarán a piacon: az első
Golf R32 3 177 kW (241 LE) 3 , teljesítményű, 3,2 literes hathengeres motorjával
(VR6) a legerősebb Golfként mutatkozott be, amit a Volkswagen addig valaha is
készített. Összkerékhajtással, magas színvonalú menetdinamikai
képességekkel, exkluzív dizájnnal és felszereltséggel – kategóriája, azaz a
„Golf-kategória” egyfajta „technikai világítótornyaként” érkezett. A Golf R32 3 egy
csapásra meggyőzte a vásárlókat és a tervezettnél háromszor nagyobb
darabszámban kelt el. Azóta a Volkswagen-ábécé leggyorsabb betűje immár
világméretű rajongótábort örvendeztethet meg a márka legsportosabb és
érzelmekben leggazdagabb modelljeivel. Eddig több mint 260 ezer R-modell
talált gazdára világszerte, s a Volkswagen R most a Golf R „20 Years” 1 jubileumi
modellváltozattal ünnepli a Golf R huszadik születésnapját.

Erősebb, aktívabb, érzelemdúsabb – A Golf R immár hagyományosan

minden idők legsikeresebb Volkswagen-sorozatának legerősebb modellje. 235 kW (320 LE) 2 teljesítményű turbófeltöltésű motorjával (TSI) már a jelenlegi Golf R 2 ereje is határozottan kimagaslik a „klasszikus” Golf nyolcadik generációjából, a Golf R „20 Years” 1 azonban mindent felülmúl hajtástechnikájával, ami eddig Golf márkanév alatt valaha is a piacra érkezett. 245 kW (333 LE) teljesítményű, 2,0 literes, négyhengeres turbómotorjával 13 lóerővel erősebb, mint a jelenlegi Golf R 2 – s ezzel minden idők legerősebb Golfja.

Exkluzív performance-megoldások – A Golf R „20 Years” 1 ereje már beindításkor is igencsak hatásosan nyilvánul meg. A vezető által választható Érzelemdús indítás (Emotion Start) funkciója akár 2500-as percenkénti fordulatszámig lendülő, kezdeti gázfröccsöt aktiválva gondoskodik vérpezsdítő
akusztikai hatásokról, még intenzívebbé téve a jellegzetes „R vezetési élményt”. Manuálisan felkapcsolva az S és S+ menetfokozatokba, a DSG sebességváltó a jobb oldali kapcsolóbillentyű minden egyes meghúzására jól érzékelhető visszajelzéssel szolgál a váltómű és a hajtásrendszer felől. Az optimalizált motorhangolás mindemellett különösen spontán terhelésváltásokat tesz
lehetővé. A turbófeltöltő a megfelelő előterhelés révén a motor részterhelési üzemállapotai során is folyamatosan kellő fordulatszámon dolgozik, így dinamikusabb vonóerő-karakterisztikát tesz lehetővé a gyorsítások alkalmával.
A motorféküzemben nyitott fojtószelep szintén a dinamikusabb menetteljesítményeket szolgálja, a gázelvételt követő újbóli gyorsításkor ugyanis a motor forgatónyomatékának gyorsabb felépülésével jól érzékelhetően érzékenyebb gázadási reakciókat kölcsönöz az erőforrás számára. A Golf R „20
Years” 1 ennek megfelelően még dinamikusabban és stabilabban viselkedik a sportos menethelyzetekben.

Különleges performance-megoldásai (Performance Features) már új korában igazi gyűjtői különlegességgé avatják e speciális modellváltozatot. A Golf R „20 Years” 1 2022. május 24-én tarja világpremierjét, s csupán korlátozott ideig, 2023 közepéig szerepel a Volkswagen kínálatában.

R-Performance megoldások már alapkivitelben – A Golf R „20 Years” 1 szériafelszerelésként kínálja a Golf 8 R kínálatából ismert „R-Performance” csomag műszaki megoldásait, mint például a Járműdinamikai menedzsmenttel (Vehicle Dynamics Manager) kombinált R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás (R-Performance Torque Vectoring) technikáját,
valamint a „Special” és a „Drift” további menetprofilokat. Az összeállítás exkluzív dizájnkülönlegességekkel is igényesebbé teszi az új modellváltozatot, a hátsó tetőlégterelő például e modell versenysport-karakterét hangsúlyozza. A Golf R „20 Years” 1 alapkivitelében 19 col peremátmérőjű, „Estoril” dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsákkal gördül le a szerelőszalagról.
Az első Volkswagen valódi karbonbetétekkel belterében – A műszerfalon és az ajtókárpitokon – újabb premier – már alapfelszerelésként valódi szénszálerősítésű műanyag (Genuine Carbon) dekorbetétek tűnnek fel, a Golf R „20 Years” 1 ugyanis az első Volkswagen e különösen igényes dizájnelemekkel. A jubileumi modell kék R-logókat is hordoz utasterében, például a multifunkciós sportkormányon („6 óra” állásnál), de a kulcsborításon is megjelenik, jelezve, hogy ez a kulcs egy igazán különleges járműhöz tartozik. Gyártás Wolfsburgban – Amint minden Golf-modell, a Golf R „20 Years” 1 is a wolfsburgi üzemben, azaz a Golf otthonában készül. A Golf R „20 Years” 1 2022 közepétől érkezik a márkakereskedőkhöz, és különböző európai piacokon, valamint néhány egyéb piacon és Észak-Amerikában jelenik meg a kínálatban.

Versenysport-karakter az utcán – A Golf R „20 Years” 1 a márka versenysport- gyökereit testesíti meg és mindazt, ami az R márka modelljeit jellemzi.  A különleges modellváltozat 10 kilowattal (13 LE) produkál többet, mint a „normál” Golf 8 R, 245 kW (333 LE) motorteljesítménnyel és még dinamikusabb menetteljesítményekkel. Emellett az opcionális Érzelemdús indítás (Emotion
Start) funkció is rendelkezésre áll, amely indításkor röviden akár 2500-as percenkénti fordulatszámig pörgeti fel a motort, a 2.0 TSI erőforrás akusztikai képességeit állítja középpontba. Optimalizált motorhangolásának köszönhetően a különleges modellváltozat még dinamikusabban és stabilabban viselkedik a sportos menethelyzetekben.


„Special” és „Drift” menetprofilok már alapkivitelben – A „Special” menetprofilt a Nürburgring Nordschleife-szakaszán fejlesztették ki, minden meghatározó hajtásrendszer-paraméterét – a 4MOTION összkerékhajtást is beleértve – az igényes versenypályákra adaptálva. Az eredmény pedig a
hatékony vonóerőátadási képességek és a fokozott menetstabilitás mellett elérhető nagyobb kanyarsebességekben mutatkozik meg. A zárt pályákra konfigurált „Drift” menetprofillal maradéktalanul megtapasztalhatók a Golf R „20 Years” 1 performance-hajtásrendszerének képességei. Az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) modellspecifikus szabályzása – automatikus váltás az ESC Sport üzemmódra – és az összkerékhajtással megvalósított
vonóerőelosztás – „Drift” beállítás az R-Performance kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzással (R-Performance Torque Vectoring) kiegészített 4MOTION összkerékhajtás rendszerében – révén célzott
túlkormányozottsággal kiváltott és pontosan kontrollálható drift-manőverekre is lehetőség nyílik.

Külső megjelenés – Markáns és kifejező

Összetéveszthetetlen R-dizájn – A Golf R „20 Years” 1 fekete hűtőrácsán is szembeötlő a kék R-logó, amely immár bevezetése óta a különösen erős és exkluzív modellek szinonimája a Volkswagennél, s amely az első sárvédőkön és a csomagtérajtón is feltűnik. Autózás kifejező stílusban – A Golf R „20 Years” 1 alapkivitelében 19 col peremátmérőjű „Estoril” könnyűfém keréktárcsákkal készül, amelyek polírozott küllőinek külső felületén az új fekete/kék színváltozat alkot sportos és elegáns
kontrasztot, még letisztultabb megjelenést kölcsönözve az autó számára.

Opcióként a könnyűfém keréktárcsák akár teljes egészében feketében is megrendelhetők. A külső visszapillantó tükrök házai kék színűek (a Lapiz-kék külső szín esetében feketében). Az autó nyitásakor már az alapfelszereltség részeként a talajra vetített „20 R” logó üdvözli a vezetőt és az első utast. A kifejezetten e különleges modellváltozathoz tervezett dizájnelemek között
szerepel a B-oszlopok „20” jelvénye is.

Atletikus farkialakítás – Tetőlégterelője a különleges modellváltozat versenysportot idéző megjelenését erősíti, és a tetőperemen jóval túlnyúló kialakításával, illetve a hátsó szélvédő felé ívelő fekete szegélyével – e modell magasfokú dinamikáját kiemelve – még laposabb hatást kölcsönöz a Golf R „20 Years” 1 számára. A csúcsmodell sportos megjelenését a csomagtérajtó kék R-
logója, valamint az egyaránt sötétített hátsó oldalablakok és hátsó szélvédő teszik teljessé.

Beltér – Valódi karbon és kék R-részletek

Exkluzív dizájnelemek – Borításának kék R-logójával már a kulcs is egyértelműen jelzi, hogy egy igazán különleges járműhöz tartozik. Beszállás előtt a különleges modellváltozat kivetített, modellspecifikus „20 Years” logóval üdvözli a vezetőt. A műszerfalon és az ajtókárpitokon már alapfelszerelésként valódi szénszálerősítésű műanyag (Genuine Carbon) dekorbetétek erősítik a
különleges hangulatot, a Golf R „20 Years” 1 világszerte az első Volkswagen e különösen igényes dizájnelemekkel. Csúcs-sportülések – Az új Golf R „20 Years” 1 csúcsszínvonalú első
sportülésekkel érkezik, amelyeket alapkivitelben nappabőr borít és aktív klímafunkcióval is rendelkeznek. A háttámla felső részét kék R-szimbólum hímzés díszíti, és különösen nemes hatású megoldás a beltér a Volkswagen R-modellek jellegzetes Lapiz-kék metálfényezésével harmonizáló kék árnyalata.
Érzelemdús fokozatváltások – A sportkormány hátoldalán a DSG sebességváltó ergonómiailag optimálisan kiformált kapcsolóbillentyűi állnak rendelkezésre. Manuálisan felkapcsolva az S és S+ menetfokozatokba, az új váltókapcsolási rendszer jól érzékelhető és kifejezetten sportos, apró
rántásszerű visszajelzéssel szolgál a váltómű és a hajtásrendszer felől. A megnövelt sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt, igényes kivitelű multifunkciós sportkormánnyal a pilóta mindenkor határozottan kézben tarthatja az autó irányítását.

Volkswagen R – Premium Performance modellek a Volkswagentől

A Volkswagen R génjeiben hordozza a versenysportot. Négyszeres rali- világbajnokként, két ralikrossz-világbajnoki címmel, valamint a legkorszerűbb technikákkal iránymutatóvá vált Volkswagen ID. R az elektromos mobilitás terén felállított összesített rekordjával a Volkswagen R jól érzékelhetővé és
megélhetővé teszi a szabadságot és a teljesítményt. A bevezetésekor még „Racing” jelentésű „R” jelzés mára a Volkswagen prémium performance márkájává lépett elő. A megnövelt teljesítményű Volkswagen R-modellek gyökerei a versenypályákig nyúlnak vissza, és az innovatív technikák
sorozatgyártású alkalmazását szolgálják. A Volkswagen Premium Performance
modelljeinek kifejező dizájnja, illetve az általuk képviselt jövőorientált mobilitás
világszerte rajongói közösségeket inspirál. Egyedi színvilágával, valamint
exkluzív és igényes külső és belső dizájnjával az R-Line felszereltségi
változatok a Volkswagen más modelljei felé is közvetíthetik a Premium
Performance márka sportos karakterét.

20 éve Golf R – Meggyőző visszatekintés

Golf R32 (2002) – Már premierje is igazi autóipari szenzációnak számított: 2002-ben bemutatkozott az első Golf R32 3 . 177 kW (241 LE) teljesítményű, 3,2 literes hathengeres motorjával a legerősebb Golfként érkezett, amit a Volkswagen valaha készített. A VR6 aggregát 320 newtonméter maximális
forgatónyomatékot produkált. E motorizáltsággal álló helyzetből mindössze 6,6 másodperc alatt gyorsított fel a Golf R32 3 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig elérte a 247 kilométer/órát. Az R32 az első Golf modellként kínálta felárért a különösen gyors és kényelmes fokozatváltások
jellemezte, kettős tengelykapcsolós sebességváltót (DSG), mára pedig már aligha képzelhető el a Volkswagen-paletta a DSG váltómű nélkül. Az első Golf R32 háromszor nagyobb darabszámban kelt el a tervezettnél, 2002 és 2004 között mintegy 12 ezer példány készült belőle. Golf 5 R32 (2005) – 2005-ben debütált a második Golf R32 3 . Az immár 184 kW (250 LE) teljesítményű, hathengeres motor még elődjénél is erősebb és dinamikusabb lett. Az alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltóval –opcióként pedig kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) – szerelt
második Golf R32 320 newtonméter maximális forgatónyomatékot kínált, 6,2 másodperc alatti 0-100 kilométer/órás gyorsulás és 250 kilométer/óra végsebesség mellett. 2005 és 2009 között nagyjából 29 ezer második generációs Golf R32 3 gördült le a szerelőszalagról.

Golf 6 R (2009) – Négy évvel később a 2009-es Frankfurti Autószalonon (IAA), a Volkswagen a Golf hatodik nemzedékének műszaki alapjaira épülő utód világpremierjével a V6-os atmoszférikus konstrukcióról takarékosabb 2,0 literes négyhengeres turbófeltöltésű erőforrásra (TSI) váltott. Az „R32” típusjelzés „R”- re változott, miközben a harmadik generációval ismét jelentősen nőtt a
teljesítmény. A 2.0 TSI aggregát 199 kilowattot (270 LE) 3 teljesített, 350 newtonméter maximális forgatónyomaték mellett. A 0-100 kilométer/órás sprint mindössze 5,5 másodpercet igényelt. Az igazi különlegesség: míg a leváltott Golf R32 10,7 liter, a Golf R 3 harmadik generációja mindössze 8,5 liter – azaz 2,2 literrel, vagyis 21 százalékkal kevesebb – üzemanyagot fogyasztott 100 kilométerenként. A szén-dioxid-kibocsátás hasonló mértékben, kilométerenként 255-ről 199 grammra csökkent, az automatizált váltóművel szerelt Golf R DSG pedig csupán 8,4 literrel (szén-dioxid-kibocsátás: 195 g/km) is beérte 100 kilométerenként. 2009 és 2013 között mintegy 32 ezer Golf 6 R készült. Golf 7 R (2013) – A premier helyszíne ismét Frankfurt, ahol a 2013 szeptemberi IAA alkalmával bemutatkozott a Golf 7 alapjaira épülő negyedik generációs Golf R 3 . Új tervezésű, turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű erőforrásával (TSI) a negyedik Golf R elsőként lépte át a mágikus 300 lóerős
(221 kW) határt, vagyis a négyhengeres aggregát 30 lóerővel erősebbnek, emellett akár 18 százalékkal gazdaságosabbnak is bizonyult elődjénél. A manuális sebességváltóval szerelt Golf R álló helyzetből mindössze 5,1 másodperc (elődje: 5,7 másodperc) alatt gyorsított fel 100 kilométer/órás tempóra, az automatizált kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) szerelve pedig csupán 4,9 másodpercet igényelt ehhez. A maximális forgatónyomaték 30 newtonméterrel 380 newtonméterre nőtt. Ahogyan
mindhárom korábbi Golf R generáció, az új modell is állandó összkerékhajtáson keresztül juttatta motorja erejét az útra, jelen esetben a 4MOTION rendszer legújabb verziójával. 2013 és 2020 között nagyjából 127 ezer negyedik generációs Golf R hagyta el a gyárat. Golf 8 R (2020) – A Golf 8 műszaki alapjaira épülő Golf R 2 2020 novemberében tartotta világpremierjét, és 235 kW (320 LE) teljesítményével, illetve 420 newtonméter maximális forgatónyomatékával mindegyik korábbi Golf R modellt felülmúlta. A sportautó ötödik nemzedéke egyben az első Volkswagen az R- Performance kerekenkénti forgatónyomaték szabályzással (R-Performance Torque Vectoring) kiegészített, legújabb 4MOTION összkerékhajtással, amely hálózatba kapcsolt, intelligens rendszerként immár a menetdinamika új dimenzióját tárta fel. A sportautó ötödik kiadása álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig az elektronika korlátozza 250 kilométer/órára (opcióként 270 kilométer/órára). A Golf R 2 ötödik generációja 2020 óta készül a wolfsburgi gyárban.


Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.