1. Hírek
  2. A legenda folytatódik: az új ŠKODA FABIA RS Rally2
Újdonság a ŠKODA-ról

A legenda folytatódik: az új ŠKODA FABIA RS Rally2

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a cseh autógyártó népszerű szériamodelljének negyedik generációján alapul. Ez egy vadonatúj versenyautó, amely kihasználja a széria FABIA erősségeit, többek között a kifinomult aerodinamikát, a karosszéria merevségét és az új arányokat.

skodars Open Corner

Mindez olyan speciális, a versenyzéshez szükséges tartozékokkal- bukócső, motor, sebességváltó vagy futómű – egészül ki, amelyek tervezése során felhasználták a ŠKODA Motorsport csapatának minden eddigi tapasztalatát annak érdekében, hogy folytatódhasson a rendkívül eredményes előd sikerszériája.
 

Tavaly és idén a ŠKODA Motorsport intenzív teszteknek vetette alá az autót aszfaltos és kavicsos pályákon Csehországban, Franciaországban, Olaszországban, Horvátországban, Németországban, Belgiumban, Spanyolországban és Észak-Finnország szélsőséges éghajlati viszonyai között. Az eredmény egy olyan autó lett, amelyben ismét ott a potenciál, hogy a ŠKODA Motorsport ügyfelei számára sorozatos bajnoki címek szerezzen.

“Egy helyben állni azt jelenti, hogy visszafelé megyünk, és ez különösen igaz a motorsportban. Ezért az új FABIA RS Rally2 kifejlesztésekor az elődmodellnél szerzett tapasztalatokat alkalmaztuk, és minden részletet tovább optimalizáltunk. A cél az volt, hogy továbbfejlesszük a világ legsikeresebb raliautóját. Büszke vagyok a ŠKODA Motorsport teljes csapatára, akik nagy odaadással követték ezt a célt. Szeretnék köszönetet mondani a sorozatfejlesztésben dolgozó kollégáinknak is; a negyedik generációs FABIA tökéletes alapot biztosított számunkra a FABIA RS Rally2-hez” – nyilatkozta Michal Hrabánek, a ŠKODA Motorsport vezetője az új autó bemutatóján.

Az új ŠKODA FABIA RS Rally2 a nagy sikerű elődök nyomdokain halad. A ŠKODA FABIA harmadik generációján alapuló korábbi FABIA Rally2 és FABIA Rally2 evo modellek minden idők legsikeresebb raliautói közé tartoznak. A ŠKODA Motorsport ügyfelei több mint 450 autót vásároltak, amelyek május elejéig 13 091-szer álltak rajthoz, és hihetetlenül hangzó 4186 dobogós helyezést gyűjtöttek össze a világ különböző eseményein, köztük 1714 győzelmet, melyekből négyet a híres Monte Carlo Rallyn.
2015 óta a FABIA Rally2 a WRC2 kategória mércéjévé vált, a gyári csapatversenyzők és a privát legénységek több mint 20 bajnoki címet szereztek Európában, és diadalmaskodtak Afrika, Közép- és Észak-Amerika, Dél-Amerika, az ázsiai-csendes-óceáni térség és a Közel-Kelet regionális bajnokságaiban. Az ezekkel az autókkal versenyző csapatok 100 nemzeti bajnoki címet nyertek, köztük hat cseh és három német bajnoki címet.

Szilárd alapok


A negyedik generációs ŠKODA FABIA a Volkswagen-csoport MQB-A0 platformjára épül, ami számos változást hozott mind az autó arányaiban, mind a műszaki kialakításában. A ŠKODA Motorsport mérnökei ezeket a változásokat a javukra fordították, és a fejlesztés során igyekeztek a legtöbbet kihozni belőlük.


Az új autó formaterve igazán lenyűgöző lett, hiszen a raliautót a lehető legközelebb hozza a szériaautóhoz. A ŠKODA FABIA RS Rally2 a normál változat érzelemdús dizájnját veszi át, és olyan versenyautókra jellemző formákkal egészíti ki, mint a szélesebb lökhárítók, a légbeömlők és szellőzőnyílások, valamint egy új hátsó szárny. A sorozatgyártással való szorosabb kapcsolatot kifejezendő az autó új színösszeállításban mutatkozott be: a hagyományos zöld árnyalatot felváltotta a ŠKODA Motorsport számára készült, élénkebb Green Mamba, amelyet a ŠKODA ügyfelei a sorozatgyártású ŠKODA OCTAVIA RS és ENYAQ COUPÉ RS iV modellekhez rendelhetnek.
 
 
A szériaváltozat kifinomult aerodinamikája remek alapot jelentett a motorsportmérnökök számára. Ez nagyobb mozgásteret adott nekik a versenyautó légellenállásának finomhangolásához, ami a FABIA Rally2 evo-hoz képest jelentős leszorítóerő-növekedést eredményezett. A leszorítóerő csaknem kétszeresére nőtt, aminek következtében javult az autó tapadása és ezáltal a kanyarsebessége is.
Az autó amúgy is elsőrangú biztonsága is nagy lépést tett előre. Természetesen a FABIA RS Rally2 nem használja a szériamodellből ismert biztonsági asszisztens rendszereket és a számos légzsákot. De támaszkodik a rendkívül merev karosszériaszerkezetre, amely lehetővé tette, hogy baleset esetén tovább fokozzák a személyzet védelmének szintjét. A merev karosszéria önmagában azonban nem nyújt elég biztonságot azoknál a sebességeknél, amelyeket egy versenyautóval elérnek, ezért ott van a kötelező bukókeret, amelyet még azelőtt szilárdan ráhegesztettek az autó padlólemezére, hogy a karosszéria többi elemét az autóra szerelnék. Ez biztosítja a hegesztések lehető legjobb minőségét és növeli a biztonságot. Ez a váz összesen 35,8 méter csőből áll.
Az előző generációhoz képest az új sorozatgyártású ŠKODA FABIA mérete is nőtt egy kicsit, anélkül, hogy ez hátrányosan befolyásolta volna az autó tömegét. A ŠKODA Motorsport mérnökei ebből is kihozták a legtöbbet. Az új arányok jobb lehetőséget biztosítanak a súlyelosztás javítására is. Ez pedig a megnövekedett tengelytávval, a jobb aerodinamikával és a pontosabb futómű-beállítási lehetőségekkel (a merevebb karosszériának köszönhetően) együtt jobb stabilitást eredményez. A motortérben is több hely áll rendelkezésre, ami a hajtáslánc területén is előnyös változásokat tett lehetővé.


A rejtőzködő erő


Az új raliautó motorházteteje alatt vadonatúj motor dolgozik, még ha első pillantásra nem is tűnik annak. A Rally2-es autókra vonatkozó szabályok előírják, hogy az erőforrásnak maximum 1,6 literesnek szabad lenniük. Az új motor az elődökhöz hasonlóan négy hengerrel rendelkezik. Az erőforrás alapja a ŠKODA AUTO által az OCTAVIA és SUPERB modellekben használt 2.0 TSI motor. A raliautó számára csökkentették a lökettérfogatot, a motor mégis 214 kW (291 LE) teljesítményt és 430 Nm nyomatékot biztosít. A tesztelések során a pilóták dicsérték, hogy az elődjéhez képest jobb a nyomatékleadása és a gázreakciója. A motor teljesítményének az útfelületre történő átviteléről egy speciális, ötfokozatú szekvenciális sebességváltó gondoskodik, amely az első és a hátsó mechanikus differenciál segítségével mind a négy kerékre elosztja azt. Újdonság a tengelyközi differenciálzár elektrohidraulikus vezérlése, amely lehetővé teszi, hogy az első és a hátsó tengelyek a kézifék behúzásával lekapcsolhatók legyenek, amit a raliversenyzésben gyakran használnak az éles kanyarok gyors bevételéhez.


A szériaautótól teljesen eltérő futómű szintén a versenymodell jellegzetessége. McPherson-rendszert használ, és minden alkatrészt, például a sebességváltót és más hajtáselemeket úgy tervezték, hogy ellenálljanak a raliversenyek extrém igénybevételének. A fékeket – amelyek mindig hűtött és az adott útfelülethez igazított tárcsaféket jelentenek – is ennek figyelembevételével tervezték. Aszfaltos versenyeken a fékek átmérője elől 355 milliméter, hátul 300 milliméter (az autóra 18 colos kerekeket szerelnek), míg kavicsos versenyeken a tárcsák átmérője elől és hátul 300 milliméter (ilyenkor csupán 15 colos kerekeket használnak).


A ŠKODA FABIA RS Rally2 premierje:

A raliautó egyik különleges biztonsági jellemzője a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által meghatározott biztonsági szabványnak megfelelően speciális anyagból készült üzemanyagtartály. Az anyagot úgy tervezték, hogy baleset esetén a lehető legnagyobb mértékben biztosítsa a tartály ellenállását a mechanikai sérülésekkel szemben. A 82,5 literes tartály belsejében speciális hab is található, amely biztonsági tulajdonságai mellett csökkenti az üzemanyag szivárgását. A tartályt alulról egy üvegszál és kevlár kombinációjából készült ház védi. Egyébként pedig a benzin, amelyet a versenycsapatok a tankba töltenek, teljes egészében megújuló forrásból származik, és nem tartalmaz fosszilis összetevőket.
 

Image

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.