Az új ID. platform
Szabad a pálya a világ leginnovatívabb elektromos járműcsaládja előtt
Eltérően az eddigi piaci gyakorlattól az ID. platform nem eredetileg belsőégésű motorral szerelt járművek számára készült, majd utólagosan módosított konstrukció, hanem már a kezdetektől elektromos hajtásrendszerekre fejlesztették ki. A Volkswagen így optimálisan kiaknázhatja a benne rejlő technológiai lehetőségeket, emellett kialakítása és járműkoncepciói is minden eddiginél sokoldalúbbak - a paletta a kompakt autóktól a SUV-modelleken át, egészen a kisáruszállítókig terjed. "Az ID. mérföldkő a műszaki fejlesztésben. Az első olyan teljes mértékben hálózatba kapcsolt és teljes körű mindennapos használhatóságot kínáló elektromos autó lesz, amelyet már milliók engedhetnek meg maguknak" - hangsúlyozta Christian Senger, a Volkswagen e-Mobility terméksorozatának vezetője.
A nulla károsanyag kibocsátású gépkocsik (Zero Emission Vehicles) avantgárd konstrukciójú ID. generációja olyan hatótávokkal csábít majd, amelyek már napjaink benzinmotoros járműveit idézik. Elsőként az ID. érkezik a piacra 2020-ban, mégpedig olyan négyajtós, teljes mértékben hálózatba kapcsolt kompakt modell formájában, amelynek ára a dízel Volkswagen Golf nagyságrendjébe esik. Utasterének méretei és variálhatósága jóval túlmutat a kategória jelenleg ismert határain, vezetője és utasai ugyanis olyan térkínálatot és kényelmet élvezhetnek, amely már az eggyel magasabb járműkategóriáéval vethető össze. Mindezt a kompakt modellek által elfoglalt alapterületen kínálja majd, ami a különösen hosszú tengelytáv és az ebből adódó rövid karosszéria-túlnyúlások révén válik lehetővé. Felszabadul ugyanis a belsőégésű motor által elfoglalt hely, a tengelyek így jócskán előre-, illetve hátratolhatók.
Az ID. platformban egyebek mellett a sebességváltóval együtt a hátsó tengelyre integrált elektromos motor, valamint helytakarékos módon a jármű padlózatába épített akkumulátor szerepel, a Volkswagen tervezői így a lehető legszínvonalasabb menetdinamikai képességek szolgálatában optimális tömegeloszlást valósíthatnak meg, miközben a bennülők kényelmesen magas üléspozícióban foglalhatnak helyet. A motor és a hátsó tengely közötti erőátvitel feladatát egyfokozatú hajtómű látja el. Az egyes ID. modellek számára pontosan skálázható hatótávok spektruma - a WLTP-szabvány szerint felvéve - 330 és 550 kilométer közé adódik. A gyorstöltési lehetőségek akár 125 kW teljesítménnyel jóval rövidebb várakozási időket tesznek lehetővé a töltőállomásokon, mindössze 30 perc alatt 80 százalékig feltöltve a lemerült akkumulátort.
A modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció (Modulare E-Antriebs-Baukasten; MEB) platform nem csupán a Volkswagen ID. családjának összes modellje számára szolgál egyfajta technikai mátrixként, hanem a vállalatcsoport négy további márkája - az Audi, a SEAT, a ŠKODA és a Volkswagen Haszonjárművek - számos elektromos autójának is, a MEB így a világ három régiójában, összesen öt márka termékeiben jelenhet meg. "A MEB elektromos hajtáskoncepció a Volkswagen történetének minden bizonnyal legjelentősebb projektje, hasonló, mint annak idején a Bogár és a Golf közötti átállás. Az első ütem során szerte a vállalatcsoportban több mint tízmillió elektromos autó alapjául szolgál majd, egyben előkészítve az elektromos korszak felé vezető utunkat" - mutatott rá Thomas Ulbrich, a Volkswagen márka igazgatótanácsának az elektromos mobilitás üzleti területéért felelős tagja.
* Ez a jármű egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban.