Bemutatkozik az új Volkswagen Touareg
Frissül a VW zászlóshajója: csúcsszínvonalú minőséggel és műszaki tartalommal mutatkozik be az új Touareg

Közúti és terepes mindenes. Eddig már több mint 1,13 millió Touareg SUV-t értékesítettek, most pedig bemutatkozik a prémium-szabadidőautó műszakilag és optikailag továbbfejlesztett új evolúciós állomása. Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának értékesítésért, marketingért és az értékesítés utáni szolgáltatásokért felelős tagja kifejtette: „Lenyűgöző az új Touareg csúcsminősége és kimagasló kényelme. Ismét szisztematikusan megvalósítottuk ügyfeleink kívánságait ebben a típusban – kiéleztük a formatervét, még logikusabbá tettük a kezelését és tovább javítottuk kiváló menettulajdonságait. Az eredmény egy igazi mindenes, amely izgalmas közúton, terepen és persze első osztályú vontatójárműként is.”
Úttörő műszaki tartalom. A jövőbe mutató műszaki megoldások mindig a Touareg típusban jelentek meg elsőként – tudás, amelynek a kisebb járműkategóriák is hasznát veszik. Kai Grünitz, a Volkswagen igazgatótanácsának a fejlesztésért felelős tagja hozzátette: „A Touareg mindig is műszaki úttörő volt számunkra, lehetővé téve, hogy az új fejlesztéseket más márkáink járműveibe is átültessük egy fentről lefelé irányuló stratégia részeként. Ugyanezt a szemléletet követjük az új Touareg esetében is. Ebben a Volkswagen típusban mutatkozik be elsőként az új fejlesztésű HD – Matrix fényszóró – a világ egyik legjobb világításrendszere. A több mint 38 000 multipixeles LED pontosan a forgalmi sávra vetíti a fényszőnyeget, és minden eddiginél pontosabban világítja meg az utat. A Touareg után az új Tiguan, vagyis az eggyel kisebb szabadidőautónk is megkapja a HD – Matrix fényszórót.”
Műszaki rendszerek összeolvadása. A Touareg egy új tetőterhelés-érzékelővel rendelkezik, amely szorosan együttműködik a futómű elektronikájával, így a nagyobb mozgékonyság előnyét kínálja. Ha felszerelnek egy tetőboxot, az érzékelő észleli és továbbítja az információt a vezetéstámogató rendszereknek, például az elektronikus menetstabilizálónak. Ez a rendszer pedig ennek hatására korábban beavatkozik, hogy fokozza a menetstabilitást. Ezzel szemben a rendszerek a korábbinál sportosabb menetteljesítményt engednek meg, ha nincs terhelés a tetőn. Jochen Reichel, a menetdinamikáért, a kormányzásért és a vezérlőrendszerekért felelős vezetője szerint az összes technika ilyen együttműködése az új Touareg kimagasló jellemzője: „A tetőterhelés-érzékelőnek köszönhetően tovább növelhettük az „átjárhatóságot” a maximális kényelem és az optimális menetteljesítmény között. Ennek részeként a futómű és a vezérlőrendszerek tovább javított hangolása nagyobb stabilitást és pontosságot biztosít dinamikus és kényelemre törekvő menethelyzetekben egyaránt. Különösen a futóművezérlő-rendszerekkel - mint például az aktív dőléskiegyenlítéssel1 és az összkerékkormányzással1- együtt a Touareg mostantól még jobb menetdinamikát kínál, mint korábban.”
Vezetéstámogató rendszerek széles választéka2/3. Számos vezetéstámogató rendszer 2 biztosít még nagyobb kényelmet és biztonságot a Touareg utasainak. Ezek közé olyan alapfelszerelések tartoznak, mint az adaptív sebességtartó automatika (ACC stop & go), az automatikus vészfékrendszer (Front Assist), a tolatássegítő kamera, a sávelhagyásra figyelmeztető (Lane Assist), a táblafelismerő és a radaros parkolássegítővel (Park Distance Control). Extrafelszerelés: aktív sávtartó (Travel Assist)1/3 (aktívan tartja a sávot és a követési távolságot a legnagyobb sebességig), környezetfigyelő (Area View)1/3 (mutatja a jármű környezetét az információs és szórakoztatórendszer kijelzőjén), automatikus parkolássegítő (Park Assist Pro) a távvezérelt beparkolás lehetőségével1/3 (okostelefon használatával alkalmazáson keresztül automatikus be- és kiparkolás a parkolóhelynél), vontatássegítő (Trailer Assist)1/3 (vontatmánnyal manőverezés támogatása) és hőkamerás éjjellátó (Night Vision)1/3.
A formaterv ütős frissítése. A prémium-szabadidőautó új generációja Touareg2 alapváltozatban (alapmodell), a két egyenértékű, de eltérően pozicionált Elegance2 (kifinomult stílus) és R-Line2 (sportos) exkluzív kivitelben, valamint a Touareg R eHybrid2/4/5 független csúcsmodellként szerepel majd a kínálatban. A Touareg Elegance, Touareg R-Line és Touareg R eHybrid modelleket új tervezésű orr jellemzi, új megjelenésű a hűtőrács és a fényszórók egysége, valamint a köténylemez. Kifejezetten megragadják a figyelmet az új IQ.LIGHT HD – Matrix fényszórók1. Az oldalanként három világítómodul és ezáltal három fénykéve révén összetéveszthetetlen nappali és éjszakai fénydizájnt nyújtanak. Az új, csúcsszínvonalú fényszóró szériafelszerelés a Touareg Elegance, Touareg R-Line és Touareg R eHybrid esetében2. A Touareg esetében most először a hűtőrács közepén húzódó vízszintes sáv is világít. A Touareg összes változatának másik egyedülálló jellegzetessége az áttervezett hátsó rész, amelynél mostantól folyamatos, vízszintes, LED-es sáv köti össze a hátsó lámpatesteket. Az IQ.LIGHT HD – Matrix fényszóróval együtt a Volkswagen embléma1 most először kap vörös megvilágítást.
AZ ÚJ TOUAREG R eHYBRID RÉSZLETESEN:
KÜLÖNLEGES DIZÁJNELEMEK ÉS FELSZERELTSÉGI JELLEMZŐK
Touareg a Volkswagen R részlegtől2. A Touareg R eHybrid4/5 kimagasló erénye a kivételesen nagy, 340 kW (462 LE) rendszerteljesítménye. Peter Jost, a Volkswagen R marketing- és értékesítési vezetője kifejtette: „A Touareg R legújabb generációja folytatja a Volkswagen R rendkívül nagy teljesítményű szabadidő-autóinak hosszú időkre visszanyúló hagyományát. Ez 2007-ben kezdődött a 350 lóerős Touareg R5010 modellel. Ma pedig hatékony, hathengeres, külső forrásról tölthető hibrid hajtás teszi ezt a Volkswagen R által tervezett nagy teljesítményű szabadidő-autót világszerte a Volkswagen legerősebb modelljévé. A 462 lóerő rendszerteljesítmény mellé 700 newtonméter legnagyobb rendszernyomaték társul. Egyszerűen elbűvölő, hogy Touareg R modellünk milyen könnyedséggel húz egy 3,5 tonnás utánfutót vagy milyen kiemelkedő kényelmet nyújt hosszú utazások során. Korunk elvárásainak megfelelően ezt a kimagasló teljesítményt optimalizálja, hogy a Touareg R körülbelül 50 kilométert is megtehet tisztán elektromos hajtással. Ezzel a modellel megkezdjük a Volkswagen R átvezetését az elektromos közlekedés világába.”
R-dizájn a jármű orrán. A csúcsszínvonalú hajtáslánc mellett a Touareg R eHybrid különleges dizájnelemeket, valamint egyedi, kibővített alapfelszereltséget is kínál. A Touareg R eHybrid lökhárítója teljesen egyedi kialakítású. Magasfényű fekete, vízszintes díszlécek helyezkednek el a különösen nagy levegőbeömlők felett.
R-dizájn a jármű oldalán és hátulján. Oldalról azonnal megragadják a tekintet az új, 20 colos, Braga keréktárcsák (extraként fekete vagy gyémántcsiszolt felületű fekete színben). A Touareg R eHybrid (és a Touareg R-Line) ismét rendelhető 22 colos Estoril1 keréktárcsákkal (szintén fekete vagy gyémántcsiszolt felületű fekete színben). A küllők között első pillantásra feltűnik egy jellegzetes R-megoldás: a kék féknyergek az új, ezüstszínű R-logóval.
Exkluzív R-színek. Sötétben az ajtók kinyitásakor, illetve becsukásakor a külső tükrök házának környezetvilágítása az R-logót vetíti az útra. Egyedül a Touareg R eHybrid modellt szerelik fel fekete kipufogócsővégekkel. A hagyományos R-szín, a Lapiz kék metálfényezés1.
R-felszereltség2. Akárcsak a Volkswagen R összes modellje, a Touareg R eHybrid is nagymértékben egyedi, kibővített alapfelszereltséget kínál. Ez az alábbi különleges R-részleteket foglalja magában (kivonat):
Külső megjelenés
Kékre fényezett féknyergek ezüstszínű R-logóval (új)
22 colos Estoril könnyűfém keréktárcsák (extrafelszerelés)
21 colos Leeds könnyűfém keréktárcsák (extrafelszerelés)
20 colos Braga könnyűfém keréktárcsák (új, alapfelszerelés)
R-logó kivetítése a külső tükrök házából környezetvilágításként (új)
R-stílusú lökhárító, elülső levegőbeömlők fekete díszlécekkel
Magasfényű fekete díszlécek az oldalablakok keretén
Belsőtér
Kék kontrasztvarrások a belsőtérben
Rozsdamentes acél küszöblécek, megvilágítva, elöl R-logóval
Indítókulcs bőrtokkal és R-logóval
Bőrkárpitozású Vienna dizájn komfortülések (extrafelszerelésként Puglia), elöl R-logóval
A navigációs rendszer kezdőképernyője R-logóval
Üveg tolótető, négyzónás Climatronic és hangulatvilágítás. Akárcsak a Touareg eHybrid, a Touareg R eHybrid is kibillenthető és hátracsúsztatható panorámatetővel és négyzónás automatikus légkondicionálóval felszerelt. A csúcsmodell hangulatvilágítással (30 választható szín) is rendelkezik, amely három zónában állítható (újdonság: a lábtér és az italtartó megvilágítását is tartalmazza). A három zónához két különböző szín választható: 1-es színválasztás a megvilágított díszítőelemekhez és a lábtérhez, 2-es színválasztás a megvilágított élekhez, az italtartóhoz és a kijelzők főszínéhez. A kibillenthető és hátracsúsztatható panorámatető és a négyzónás Climatronic extrafelszerelés a Touareg összes többi változatához. A 30 különböző színű hangulatvilágítás extrafelszerelés a Touareg Elegance és a Touareg R-Line modellekhez egy belsőtér-csomag részeként, amely a rozsdamentes acélból készülő, megvilágított küszöbléceket is magában foglalja.
A KÜLSŐ FORRÁSRÓL TÖLTHETŐ HIBRID HAJTÁS
Hatékony elektromos teljesítmény. A Touareg eHybrid4/5 (Magyarországon nem forgalmazzuk) modellben egy 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotor, egy V6-os, turbófeltöltős, 250 kW (340 LE és 2995 cm3) teljesítményű benzinmotor és egy nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor (teljes kapacitás: 17,9 kWh) alkotja a külső forrásról tölthető hibrid hajtás központi elemeit. A Touareg R rendszerteljesítménye 340 kW (462 LE), legnagyobb rendszernyomatéka pedig 700 Nm. A szabadidő-autó legnagyobb sebessége elektronikus korlátozással 250 km/h, míg 0-ról 100 km/h sebességre 5,1 másodperc alatt gyorsul fel. Azonban ezeknél a klasszikus menetteljesítmény-adatoknál sokkal meghatározóbb az a magabiztosság, amivel ez a Touareg modell felveszi a ritmust bármilyen motorfordulatszámnál. A villanymotor és a V6-os erőforrás együttműködésének köszönhetően – ez az erős cirkáló akár 3,5 tonnás vontatmányt is húzhat, mégis meggyőzően kis üzemanyag-fogyasztási értékeket mutat.
Hibrid plusz összkerékhajtás. A villanymotor és a V6-os TSI a jármű orrában, a motortérben kapott helyet, a lítiumion-akkumulátort pedig a 655 literes csomagtér alá építik be. A teljesítményelektronika alakítja át az akkumulátor egyenáramát váltakozó árammá a villanymotor számára. Mindkét hajtási mód esetében egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó (Tiptronic) és egy osztómű továbbítja a nyomatékot az első és a hátsó tengelyhez (4MOTION állandó összkerékhajtás). Egy aszimmetrikus, dinamikus nyomatékelosztású (Torsen) önzáró központi differenciálzár működik osztóműként az erőfolyam első és hátsó tengely közötti elosztásához. A nyomaték legfeljebb 70 százaléka juthat az első vagy legfeljebb 80 százaléka a hátsó tengelyhez.
Teljesen elektromos hajtás akár 135 km/h sebességig. Induláskor a Touareg R eHybrid csak a villanymotort használja, ha az akkumulátor töltöttsége megfelelő. Ez biztosítja, hogy a szabadidő-autó a lehető legközelebb kerüljön a nulla helyi károsanyag-kibocsátáshoz, különösen rövid utak alkalmával. A Touareg R eHybrid teljesen elektromos módban vezethető akár 135 km/h sebességig, ezt túllépve automatikusan beindul a V6-os TSI belső égésű motor – vagy bármikor a gázpedál teljes lenyomására (kickdown). A rendszer ekkor elektromos módról (EV) átvált hibrid módra (Hybrid). Hosszú utak során érdemes közvetlenül ebbe az üzemmódba kapcsolni, mivel a két motor együttműködése kis átlagfogyasztást és igen nagy kombinált hatótávolságot eredményez. Ha az alapfelszereltségbe tartozó navigációs rendszerben megadják az úti célt és kiválasztják a hibrid üzemmódot, akkor működésbe lép egy előrelátó hibrid stratégia, amely még tovább optimalizálhatja a hatótávolságot. Sőt, a konfigurálható hibrid üzemmódnak köszönhetően még hosszabb utazások során is elegendő elektromos energia tartalékolható ahhoz, hogy a jármű az utazás végén helyileg nulla károsanyag-kibocsátással tehesse meg a városi célpontig vezető utat. Az utazás elején a járművezetőnek csupán meg kell adnia a tartalékolni kívánt akkumulátorkapacitás százalékos értékét az információs és szórakoztatórendszerben.
Gyors váltás a menetprofilok között. A járművezető a menetprofilt is a 4MOTION Active Control használatával választhatja ki. Ezzel a középkonzolon található vezetésiélmény-vezérlővel a járművezető közvetlenül választhat a profilok közül. A közúti profilok a vezérlő balra fordításával választhatók ki, jobbra fordításával pedig a terepezős profilok következnek. A különálló Menü gomb megnyomásával az információs és szórakoztatórendszeren keresztül is elérhető a menetprofil-választás. Közúti vezetéshez az Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual, terepezéshez az Offroad és Snow profil mindkét kiválasztási módszer esetén alaphelyzetben elérhető. Az összes felsorolt menetprofilt a kisebb teljesítményű Touareg változatok is kínálják.
AZ ÚJ TOUAREG TERMÉKVÁLASZTÉKA RÉSZLETESEN:
AZ ÖSSZES HAJTÁS- ÉS FELSZERELTSÉGI VÁLTOZAT
Benzines, dízel és külső forrásról tölthető hibrid hajtásláncok. Az új Touareg ötféle hajtáslánccal áll rendelkezésre. Ezek mindegyike 3,0 literes, V6-os motorral érkezik: egy turbófeltöltős benzinmotor (250 kW4/7/340 LE), két turbófeltöltős dízelmotor (170 kW4/8/231 LE és 210 kW4/9/286 LE) és két, külső forrásról tölthető hibrid hajtás (V6-os benzinmotor plusz villanymotor). A Touareg eHybrid külső forrásról tölthető hibrid hajtásának rendszerteljesítménye 280 kW4/6 (381 LE); míg a Touareg R eHybrid esetében 340 kW4/5 (462 LE). Mindegyik motorhoz alapfelszerelésként nyolcfokozatú automatikus sebességváltó és 4MOTION állandó összkerékhajtási rendszer társul.
Camel, Elegance, R-Line és R modell. A felszereltséget illetően az új Touareg egy alapváltozatban és két exkluzív kivitelben szerepel majd a kínálatban, ezek az Elegance és az R-Line. Ezek felett helyezkedik el a csúcsmodell: a Volkswagen R által kifejlesztett, jellegzetes és sportos Touareg R eHybrid.
Camel változat. Az általános alapfelszereltség az alábbiakat foglalja magában (kivonat):
Air Care Climatronic (kétzónás automatikus légkondicionáló)
Digital Innovision Cockpit (digitális műszerpanel)
Elektromos mozgatású csomagtérroló
Elektromos mozgatású csomagtérfedél
LED hátsó lámpatestek
LED fényszórók
Multifunkciós, bőrbevonatú kormánykerék
Discover Pro Max navigációs rendszer
Keyless Go kulcs nélküli indítás
Fűthető első ülések
Az alábbi vezetéstámogató rendszerek is az alapfelszereltség részei (kivonat):
Adaptív sebességtartó automatika (ACC)
Automatikus vészfékrendszer (Front Assist)
Tolatássegítő kamerarendszer
Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Assist)
Táblafelismerő (dinamikus)
Elegance2 és R-Line 2. Ezeknél a további részletek egészítik ki a felszereltséget (kivonat):
Fehér háttérvilágítású díszítőelemek az új dizájn szerint
Világító Volkswagen embléma (új)
Különleges kialakítású belsőtéri díszítőelemek (frissített)
IQ.LIGHT HD -Matrix fényszóró (új)
IQ.LIGHT LED hátsó lámpatestek dinamikus féklámpával és irányjelzővel
Különleges kialakítású hűtőrács (új)
Bőrkárpitozású ülések, motorosan állítható
Különleges kialakítású könnyűfém keréktárcsák (frissített)
Különleges kialakítású lökhárítók (új)
Volkswagen logó kivetítése a külső tükrök házából környezetvilágításként (új)
R2. A Touareg R eHybrid a termékcsalád csúcsmodelljeként az összes többi változat fölé pozicionált, ezért lényegében azok összes alapfelszerelését is tartalmazza. Ahogyan ennek a sajtóközleménynek a 3. és 4. oldalán körvonalazódik, a Volkswagen R által egyedivé tett csúcsmodellt számos jellemző különbözteti meg a Touareg, az Elegance és az R-Line kiviteltől.
AZ ÚJ IQ.LIGHT HD - MATRIX FÉNYSZÓRÓ
Intelligens világítás. Az IQ.LIGHT HD LED Matrix fényszóró1 az új Touareg egyik műszaki különlegessége, amely a világon először került be egy Volkswagen járműbe. A HD a „nagyfelbontású” (high definition) rövidítése, amely jelen esetben a 38 432 multipixeles rendkívül erős LED fénytengerre utal. Ezek minden eddiginél jobban megvilágítják az utat, ezáltal a járművezető és az utasok kényelmét, illetve biztonságát egyaránt fokozzák. A Touareg új, három egységből álló fényszórói oldalanként 19 216 LED-et használnak. A mátrixrendszer többek között opcionálisan egy interaktív fényszőnyeget vetít a prémium-szabadidőautó sávjára – ez a sávvilágítás (Lane Light). A sávvilágítás (Lane Light)3 még kényelmesebbé teszi az éjszakai vezetést és sötétben autópályán megkönnyíti a továbbjutást az útmunkálatok miatti keskeny sávokon, ugyanis ez a világos fényszőnyeg mágnesszerű pontossággal követi a sávot. A vakításmentes távolsági fényszóró az
új fényszórók további előnye: ez a folyamatos távfény3 lakott területen kívül bekapcsolva hagyható, ugyanis az interaktív LED-ek gondoskodnak arról, hogy a szembejövő forgalom és az elöl haladó járművek kitakarásának területe pontosabb, mint valaha3. A LED hátsó lámpatestekkel együtt a járművezető háromféle dinamikus üdvözlő és hazakísérő fényjáték közül választhat.
Műszakilag csúcsszínvonalú részletek. Az egyes fényszórókban a három-három modul mind a saját feladatát látja el. A kívül elhelyezett bi-mátrix modul 16 LED ponttal környezetvilágítást és kiegészítő távfényt biztosít. A tényleges HD mátrixmodul középen helyezkedik el 19 200 egyenként vezérelhető multipixeles LED-del, amely különféle új világításfunkciók használatát teszi lehetővé. A belső oldalon egy-egy reflektor található a statikus és dinamikus kanyarvilágítási funkciókhoz és a rossz időjárásban használt kiegészítő világításhoz. A három modul mindegyike egy-egy fénykévét alkot; a nappali menetvilágítást biztosító három L alakú LED elemmel és a hűtőrács vízszintes LED sávjával együtt, amely benyúlik a fényszórók alá, egyedülálló fénydizájnt eredményezve.
Éjjellátó (Night Vision): a Night Vision1 éjjellátó vezetéstámogató rendszerrel együtt – amely hőkamera segítségével észleli az embereket, illetve az állatokat és megjeleníti ezeket a digitális műszerpanelen (Digital Cockpit), valamint figyelmeztetőjelzést ad az opcionális Head up kijelzőn1 – a Touareg HD – Matrix világítása a világ egyik legjobb világítási és éjjellátó rendszere3. Az éjjellátó rendszer (Night Vision) egy jelzőfényt is magában foglal, amely röviden megvilágítja a potenciálisan veszélyes területeken tartózkodó embereket egy különösen erős fénnyel, egyrészt, hogy elvakítás nélkül figyelmeztesse őket, másrészt a járművezető még jobban láthassa őket3. Az IQ.LIGHT HD LED Matrix fényszóró és az éjjellátó (Night Vision) párosa segíthet korábban felismerni és enyhíteni a veszélyes helyzeteket3.
A TOVÁBBFEJLESZTETT BELSŐTÉR
Továbbfejlesztett belsőtér2. A Touareg alapfelszerelése az Innovision Cockpit, amely a digitális műszerek (Digital Cockpit, 30,5 cm képátlójú kijelző, 1920 x 720 képpont) és a Discover Pro Max központi érintőképernyővel ellátott, csúcsszínvonalú információs és szórakoztatórendszer (38,1 cm képátlójú kijelző, 1920 x 1020 képpont) logikusan használható kombinációja. Az egyképernyős kialakítás által a két kijelző egy folyamatos digitális felületet alkot egyetlen nézeti és kezelési tengely mentén. Az Innovision Cockpit többek között sávszintű navigációt és nagyfelbontású HD térképadatokat is kínál mostantól. A Touareg hangvezérlési rendszere is egy új fejlesztési szinten alapul. Az alkalmazások integrálása okostelefonon és App Connecten keresztül (Apple CarPlay, Android Auto) mostantól szintén vezeték nélkül elvégezhető. A Volkswagen módosította a középkonzol gombjait és a hangerőszabályzás görgős gombját – ezek mostantól magasfényű fekete kivitelűek. Továbbá áttervezték a műszerfal megvilágított díszítőelemeit is, valamint kiegészítették ezeket a Touareg logóval az Elegance és az R-Line változatokban, illetve a Touareg R modellben.
Nagyobb töltőkapacitás laptopok és egyéb készülékek számára2. Az új, 45 watt töltőteljesítményű (korábban 15 watt) USB-C-csatlakozók az elektronikus készülékek, például okostelefonok, táblagépek és laptopok jelentősen gyorsabb töltését teszik lehetővé. Az utastér extrafelszerelései között szerepel a nagy teljesítményű, 730 wattos Dynaudio hangrendszer1 és a Head up kijelző1 (virtuális képernyőméret: 217 x 88 mm) is.
Ideális nagy távolságokra. A Touareg rendkívül kényelmes. Magas minőségi színvonala az ügyfelek visszajelzései és számos részlet módosítása alapján még tovább javult. Például az ajtópanelek felső részét mostantól vonzó dupla varrás díszíti. A középkonzol oldalsó paneljei mostantól kellemesebb tapintású habanyagból és dupla varrással készülnek; ezáltal puhábbak a térdekkel érintkező felületei.
A TOVÁBBFEJLESZTETT FUTÓMŰ
Nagyobb agilitás, rövidebb fékút. A Touareg futóművét is jelentősen továbbfejlesztették. Mostantól többek között tetőterhelés-érzékelővel is rendelkezik, amely szorosan együttműködik a futóművezérlő elektronikával. Ez a többi vezérlőrendszerrel és a futómű hardverével összehangoltan lehetővé teszi nagyobb oldalvezető erők átvitelét az útra, fokozva ezáltal a jármű agilitását. Az extraként elérhető légrugós felfüggesztést is továbbfejlesztették. Új elemei közé tartoznak a merevebb stabilizátorok (a jármű dőlésekor kisebb lengéscsillapítási erők érdekében) és a hátsó lengéscsillapítók merevebb ágyazásai. Az új hidraulikus lengéscsillapítók nagyobb gördülési kényelmet, még optimálisabb akusztikát, a karosszéria nagyobb stabilitását, közvetlenebb kormányreakciókat3 és pontosabb kormányzást biztosítanak. Maga a kormányzás is új szoftvert és új hangolást kapott, mostantól még pontosabb visszajelzéseket és járműreakciókat nyújt.
Magasabb szinten a futóműnek köszönhetően. Az új futóműalkatrészek alkalmazásának és a fő vezérlőrendszerek módosított hangolásának köszönhetően – mint például a hátsókerék-kormányzás1, az aktív dőléskiegyenlítés1 és az ESC – új szintre emelkedett a kényelem és a menetdinamika. Mindezek az intézkedések együttesen azt eredményezik, hogy a Touareg érzékelhetően sokkal agilisabb és pontosabb irányíthatóságot kínál a legmagasabb szintű menetkényelem mellett.