1. Hírek
  2. Made in Hannover: A Bulli gyártása 65 évvel ezelőtt kezdődött
Újdonság a Volkswagenről

Made in Hannover: A Bulli gyártása 65 évvel ezelőtt kezdődött

65 éves, de még mindig messze van a nyugdíjazástól: a legendás VW T2-t, amelyet rajongói szeretettel Bulli-nak hívnak, 1956. március 8. óta gyártják a Volkswagen Haszonjárművek hannover-stöckeni üzemében. Az indulás óta több mint 9 millió Bullit gyártottak a gyárban. Az üzem termelési műveleteit jelenleg nagymértékben modernizálják és átszervezik. Az új Multivan idei bevezetésével és az ID.BUZZ-zal (2022-ben) a hannoveri gyár először gyárt hagyományos, plug-in hibrid és teljesen elektromos hajtású rendszerrel rendelkező járműveket.

bulli Open Corner

Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek márka elnöke: „Büszkén tekinthetünk
vissza arra, amit itt, Hannoverben elértünk. Az üzem története ugyanolyan egyedi,
mint maga a Bulli - és az emberek, akik e járművek millióit építették itt. Ugyanakkor
a jövőre is tekintünk ebben az üzemben: az új Multivan idei és az ID.BUZZ 2022-től
kezdődő bevezetésével kiegészítjük modern, vonzó kisteherautóinkat,
haszonjárműveinket és szabadidős járműveinket a széles ügyfélkör számára.
Valóban mindenki számára van megfelelő jármű.” Ezenkívül 2024-től Hannoverben
prémium kategóriájú elektromos járműveket (D-SUV-k) gyártanak a Csoport más
márkái számára. „Az üzem így példaértékű az egész márka átalakulásában. A
Volkswagen Haszonjárművek és a Csoport ezt hangsúlyozta nemrégiben a D-SUV
gyártására szánt 680 millió eurós beruházással.”


Bertina Murkovic, a Volkswagen Haszonjárművek márka Üzemi Tanácsának elnöke:
„Öt évvel ezelőtt, amikor megünnepeltük üzemünk 60. évfordulóját, minden, ami
körülvette valóban más volt: a családi ünnepség és a Bulli kiállítás a történelmi
múzeumban nagyszerű események voltak. Köszönet a hannoveri Bulli
készítőinknek, akik életet lehelnek termékeinkbe. A Transporter, a Bulli nagyszerűvé
tett minket márkaként. Pontosan azért, mert génjeinkben sokféleség van: ezek
egyrészt gyakorlatilag bármilyen üzleti célra használható termékek, másrészt
bármilyen szabadidős tevékenység számára is alkalmasak. Pontosan ez a
sokszínűség a jövőnk: a T6.1, az új Multivan és hamarosan az ID.BUZZ. Ez a
márkánk és az üzemünk sarokköve, és Hannover is büszke lehet rá. "
Josef Baumert, a Volkswagen Haszonjárművek márka termelési és logisztikai
igazgatósági tagja: „Új termékeinkhez alapjaiban modernizáljuk a gyárat - anélkül,
hogy megszakítanánk a folyamatban lévő gyártást. Az új Multivan karosszéria
gyártóműve már megvan, az ID.BUZZ gyártósora pedig jelenleg építés alatt áll, több
mint 1 300 robotot fognak itt használni. 2022-től két gyártósor három járművet fog
gyártani, mindegyik más platformon alapul. Ennek megfelelően megalapoztuk a
sikeres jövőt Hannoverben. "Először gyártanak járműveket a moduláris
keresztirányú platformon (MQB), mint az új Multivan, és a modulrendszerű
elektromos hajtáskoncepción (MEB), mint a ID.BUZZ.

A munkavállalóknak küldött videóüzenetben Thomas Hahlbohm üzemigazgató hat
évtizedre tekint vissza, és mindenekelőtt a következő évek feladataira tekint előre:
„Vállaljuk a kihívásokat, ahogy mi, a hannoveri VWH-nál mindig is tettük üzemünk
és Bulli jövője érdekében. Ma az üzem 65 éves lesz - de még sokáig nem fog
visszavonulni.”


Tények és adatok a hannoveri üzemről

Az üzem telephelye: 1,1 millió négyzetméter (kb. 152 futballpálya)
A helyszínen foglalkoztatottak száma 2020-ban: 14 800 (a Volkswagen Group
Components-szel együtt)
A gyártott járművek száma:
 1956 – 2021 T1 – T6.: 1 928 000
 1974 – 1975 Beetle és Type 181: 43 000
 1975 – 2003 LT 1 és LT 2: 810 200
 2017 – 2020 e-Crafter: 1 500
 1989 – 1995 Taro: 61 000
 2012 – 2020 Amarok: 176 500
A helyszínen található kerékpárok száma: 3 000

Áttekintés: A Bulli a „gazdasági csoda” szimbólumává válik

A mozik Heinz Rühmannt „Charley nagynénje” című filmet mutatják be, míg Elvis
Presley „Love me tender” című slágere szól a tranzisztoros rádiókból. A németek
pedig felfedezik vonzódásukat az autó iránt: elérkezett az, ami aztán gazdasági
csoda néven lett ismeretes. A Volkswagen Beetle 1955 legkeresettebb autója, és az
év vége előtt túllépi az egymilliós határt. A Bulli is nagyon keresett. A wolfsburgi
főüzem termelési kapacitása, amely már 1950 óta gyártja a Bullit, nem elegendő a
kereslet kielégítésére. A kenyérnek, a sörnek és a hamburgernek el kell érnie az
ügyfeleket. A fogyasztási cikkeket - például a televíziókat és a hűtőszekrényeket - is
megbízhatóan és a lehető leggyorsabban el kell juttatni vásárlóikhoz. E
szükségletek kielégítéséhez üzletembereknek és kereskedőknek egyaránt
szükségük van az elpusztíthatatlan Bullira.


Abban az időben több, mint 235 város és település pályázik a tervezett Transporter
üzem új helyszínének. Heinrich Nordhoff, a Volkswagenwerk GmbH ügyvezető
igazgatója, majd a Volkswagenwerk AG igazgató tanácsának elnöke, elnyeri a
Felügyelő Bizottság támogatását az általa előnyben részesített helyre, Hannoverre.
A fő előnyök a Mittelland-csatorna közvetlen közelsége és a rendező pályaudvar
megléte. Nordhoff már akkoriban is elismeri: „A vállalat értéke nem épületekből és
gépekből, vagy bankszámláiból származik. Az egyetlen értékes dolog a vállalatban
az, hogy megtaláljuk azokat az embereket, akik a vállalatért dolgoznak, és a
szellemet, amelyben ezt teszik."
Az építkezés 372 alkalmazottal kezdődött meg egy télen, amely sok havat hozott.
1955. március végére már 1 000 munkás dolgozik az építkezésen.

Az olvadás kezdetekor deszkákat kell rakni a sáros talaj fölé, hogy a teherautók képesek legyenek leszállítani az építőanyagokat. Magán a helyszínen egy kis, rögtönzött
város nő fel - irodákkal, ellátó házakkal, szállásokkal és étkezősátrakkal. A
vállalkozó kereskedők itt is gyorsan felállították értékesítési standjaikat.
Alig 12 hét elteltével a falak már több mint négy méter magasan tornyosulnak.
Folyamatosan működik 28 óriás daru, miközben 22 nagy cementkeverő napi 5 000
köbméter betont dob ki. Összességében 1 750 000 köbméter földet mozgatnak meg
- ami akkoriban 256 000 teherautó rakományának felel meg.
1955. májusától naponta mintegy 2 000 munkás dolgozik az óriási építkezésen. A
beton öntéséhez 600 000 négyzetméter tartó fát használnak fel. Csak hogy
pontosan értsük: "Ennyi elég lett volna egy méter széles fából épített sétány
megépítéséhez Wolfsburgtól Bázelig" - írja egy kortárs újságíró.
Ugyanakkor a Volkswagen már új munkatársakat képez a Transporter gyártására.
Minden nap 4.10-kor külön bérelt vonat viszi őket a központi pályaudvarról
Wolfsburgba, ahol útmutatást kapnak a Bulli gyártására. A 3000 alkalmazott célja
annak biztosítása, hogy a termelés zökkenőmentesen induljon. Mindössze néhány
héten belül a karosszéria üzem is felépül, 1956 februárjában készen áll a
többvágányú tíz kilométeres vasúti kapcsolat az üzemmel is.
1956. március 8-án Hannover-Stöckenben megkezdődik a "gazdasági csoda
éveinek" jövőbeni szimbólumának sorozatgyártása. 1967-re, amikor az első
Transporter generáció gyártása véget ér, 1,8 millió Bulli gördült le a sorokról
Németországban.


A hannover-stöckeni VW Haszonjárművek gyárban eddig több mint 10 millió
járművet gyártottak. Az üzemben jelenleg a T6.1 készül, és az év vége előtt
megkezdődik az új Multivan gyártása (hagyományos hajtású rendszerrel és plug-in
hibridként). Jövőre Hannoverben gyártják a Volkswagen Haszonjárművek kizárólag
elektromos hajtással létező, eleve elektromosnak tervezett modelljét, az ID.BUZZ-t.
A hannoveri Bulli története folytatódik.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.