Újdonság a Volkswagenről
2019.12.13.

Megújult Volkswagen e-up! – nagyobb hatótávolság, gyorsabb töltés, jelentősen kedvezőbb ár

Az első generációhoz hasonlítva majdnem megduplázódott a megújult e-up! akkumulátor kapacitása, amely így akár – WLTP-szabvány szerint – 260 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel. A Volkswagen kisautója ráadásul rendkívül kedvező áron, akár 5 millió forint alatt is elérhető a hazai márkakereskedésekben 2019 decemberétől.
up

A Volkswagen up! a ŠKODA CITIGO és a SEAT Mii testvéreként jelent meg a wolfsburgi márka kínálatában 2011-ben, amely jelentős sikert elérve második helyen végzett egy évvel később a Car Of The Year (COTY, Az Év Autója) szavazáson. Ezt követően 2013-ban jelent meg a kisautó elektromos változata e-up! néven, amely a Volkswagen történetének első, teljesen árammal hajtott sorozatgyártású modellje volt. Az első generációs példányok 18,7 kWh-s akkumulátor kapacitása WLTP- szabvány szerint 133 kilométeres hatótávolsággal bírt. A kis e-modell igencsak népszerűnek bizonyult hazánkban: a Volkswagen közel 500-at értékesített Magyarországon.


Külsőre alig változott a kisautó
Elektromos offenzívájának keretében a Volkswagen 2019 decemberében mutatta
be az e-up! megújult változatát, amely már az előfutára a jövőre érkező ID
családnak. Ez a modell ugyan nem az MEB-platformra épült, a modellfrissítést
követően tökéletesen illeszkedik a Csoport elektromos járműgyártási stratégiájába
és elérhető áron kínál alternatívát a vásárlóknak.


A 3,6 méter hosszú, 1,9 méter széles és 2,4 méter tengelytávolságú autó külsőre
szinte alig változott, az újdonságot az új Volkswagen logó jelenti, amely 2D-ben
került fel a kocsi orrára. A front részen és hátul is kék keresztcsík, valamint az e-up!
felirat jelöli az elektromos változatot, de a Volkswagen elektromos autóinak
azonosítója, a C-alakú LED nappali menetfény is egyértelműsíti a kocsi
hajtásláncát. A kocsi orrát méhsejt rácsú levegőbeömlő díszíti. A megújult e-up!
összesen hét színárnyalatban érhető el, újdonságnak számít az óceánkék-metál és
a tornádópiros szín. A kilincsek és a tükörházak feketék, de két extra csomag
részeként a karosszéria színében érkeznek. Az egyik ezek közül az „exterior”
Design csomag, amellyel B-oszlop mögötti sötétített üvegezés, festett lökhárítók és
küszöbök, valamint a szériának számító 14 colos acél keréktárcsák helyett 15-ös
könnyűfém keréktárcsa is jár.


Alapesetben is jól felszerelt az e-up!
A beltérben vonzó alapfelszereltség várja az utasokat: így például a Bluetooth
csatlakozásra alkalmas „Composition phone” rádió, okostelefontartó és USB-
csatlakozó, elektronikusan szabályozható „Climatronic” klímaberendezés, első
elektromos ablakok, továbbá alapnak számít a sávtartó asszisztens, és összesen

A teljesítményt, így a fogyasztást és a hatótávot a sofőr a vezetői profilokkal is
befolyásolhatja, a Standard mód mellett utazhatunk Eco vagy Eco+ programmal is.
Eco beállításnál 68 lóerővel, 167 Nm nyomatékkal és 115 kilométeres maximális
sebességgel számolhatunk, Eco+ esetén 54 lóerő, 133 Nm nyomaték áll
rendelkezésünkre, leggyorsabban pedig 90 kilométeres tempóval hajthatunk. De
nemcsak a vezetési módoknak, hanem a rekuperációs rendszernek is több állása
van, és a beállítás függvényében kezd el a gázpedál felengedésével, automatikus
fékezéssel áramot visszatermelni. Alapesetben szabadon gördül a kocsi, a másik
végletben, a váltó B állásba kapcsolásával viszont olyan fékerőt kapunk, amely
szinte lehetővé teszi az egypedálos vezetést is. A kettő között több szint közül
választhatunk.
A rendszer működése egyébként igencsak egyszerű: a teljesítmény- és a
vezérlőelektronika átalakítja az akkumulátorban lévő egyenáramot három fázisú
áramra az elektromos motor számára, a fékezéskor fellépő rekuperáció során pedig
pont az ellenkező folyamat megy végbe, és úgy tölti vissza a megtermelt áramot.

Egy óra alatt 80 százalékosra tölthetjük az akkumulátort

Újdonságnak számít, és a kategóriában szinte még egyedülálló, hogy a megújult e-
up!-ot egyenárammal és váltóárammal is tölthetjük. Amennyiben az akkumulátor
teljesen lemerül, egy óra alatt akár 80 százalékosra tölthető fel CCS csatlakozóval.
Váltóáram használatával, 7,2 kW-os aljzaton pedig közel 4 óra alatt érhetjük el ezt a
töltöttségi szintet.


5 millió forint alatt megvásárolható


A megújult e-up! talán legnagyobb vonzerejének a megnövelt hatótávolság mellett a
kocsi ára számít, a listaáron 7,5 millió forintért kapható modell most 1 millió forintos
importőri árkedvezménnyel, az autó értékére vetített 21 százalékos állami
ártámogatással (1.368.864 Ft) és a kedvezményes 3.990 forintos Wallbox
falitöltővel (a Wallbox ára tartalmazza a felszerelés előtti felmérést) 5.153.526
forintért vásárolható meg. Ráadásul, Porsche Bankos finanszírozás esetén ez
további 300.000 forinttal csökkenthető.
„A Volkswagen e-up! ár oldalról közelíti a piacot, és kedvező költségeinek
köszönhetően egyedülálló lehetőséget biztosít azoknak, akik szeretnének
belekóstolni a Volkswagen elektromos világába. A városok egyre növekvő
forgalmában tökéletes alternatíva a kisautó, amellyel – méreténél fogva – a
parkolás is jóval egyszerűbb. A 260 kilométeres hatótáv átlag feletti heti
futásteljesítményre is elég a fővárosban, így akár elegendő mindössze egyszer,
például a hétvégén feltöltenünk a kocsit.” – mondja Dalnoki Balázs, a Volkswagen
márkaigazgatója. – „Az előzetes információink alapján összesen 275 darabos kvótát
kap Magyarország, így érdemes ezt az ajánlatot minél előbb megragadni, hiszen –
amint azt az e-CITIGO kapcsán is tapasztalta a ŠKODA – óriási az érdeklődés a
városi elektromos kisautók iránt.”

50 elektromos autó a Volkswagen-csoport kínálatában 2025-ig

A kifejezetten az elektromos autókra tervezett MEB-platformra épülő ID család
számos új modellel – a korábbiakban megszokottól teljesen eltérő
tengelytávolsággal és koncepcióval – érkezik a piacra 2020-tól kezdődően. Éppen
ezért a jövő év végén a gyártókapacitást is az ID modellekre optimalizálják, így
például az megújult e-up! is csak 2020 végéig lesz kapható, mivel a szlovákiai
gyárat is az új elektromos autók gyártására állítják át.
Elsőként az alsó-középkategóriás ID.3 mutatkozik be hazánkban jövőre, amelynek
a gyártását már 2019 novemberben elkezdték, majd azt követi az ID.CROZZ, az
ID.BUZZ és az ID.VIZZION; de később az e-up! méretében is érkezhet új modell. A
Volkswagen csoportszinten 2025-ig évi 3 millió elektromos autó gyártását tervezi,
amely az összeértékesítésük 20-25 százalékát teheti ki. A tervek szerint addigra
közel 50 különböző modellt kínál a konszern a vásárlóknak, ebből a Volkswagen
márka 20 típussal veszi ki a részét.
E célok megvalósításához jelentős befektetés is társul: 2020-ig 30 milliárd eurót
invesztál a konszern a gyár fejlesztésére, a Volkswagen kínai joint venture partnere
pedig további 15 milliárd eurót fektet az elektromos autózásba.
A töltőhálózat is bővülhet hamarosan
A Volkswagen-csoport és partnerei 2025-ig közel 36 ezer töltőállomást építhetnek
Európa-szerte, amelyből közel 11 ezret kizárólag a Volkswagen márka telepít majd.
A konszern komoly erőfeszítéseket tesz az IONITY gyorstöltő hálózatának
kiépítésére is, amelynek keretében várhatóan 400 töltőpark létesülhet Európa fő
autópályái mentén 2020 végéig.