1. Hírek
  2. Az új Golf R repülőrajtot vesz!
Újdonság a Volkswagenről

Az új Golf R repülőrajtot vesz!

Világpremierjét tartja minden idők legerősebb sorozatgyártású Golf modellje.

Golf Open Corner

Az új sportautóval a Volkswagen kiemeli az immár nyolcadik generációjánál járó Golf
modellben rejlő óriási lehetőséget. A kompakt kategória ikonja, amely eddig jóval több,
mint 35 millió példányban készült, a jövőben 66 kW (90 LE) és – az új Golf R modellnek
köszönhetően – 320 LE közötti teljesítménytartományban kínál autót. A Golf modell
elérhető benzinmotorral (TSI), a legkorszerűbb kettős befecskendezéssel szerelt dízel
erőforrással (TDI), földgáz hajtással (TGI) 3 illetve 48V-os mild hibrid (eTSI) és hálózatról
tölthető (plug-in) hibrid (eHybrid) hajtással is. A variációs lehetőségek széles tárházának,
illetve jellegzetes, mégis modern formavilágának köszönhetően a Golf modell a világ
azon kevés sorozatgyártású modelljéhez tartozik, amely túllép a hagyományos
járműkategóriák keretein.


Az új Golf R a modellcsalád ezidáig legerősebb képviselőjeként mutatkozik be.
Hajtástechnológiájával minden eddigi, Golf emblémával bemutatott modellnél többet
kínál. A sportautó ötödik generációja mindössze 4,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből
a 100 km/órás sebességet. A modell maximális sebességét elektronikusan 250
km/óránál szabályozzák. A Golf R azonban egy opcionális, R-Performance csomaggal is
rendelhető, amely lehetővé teszi, hogy a maximális sebesség 270 km/óra legyen.
Azonban az új Golf R karakterét kevésbé az egyéni vezetési teljesítmény határozza
meg, mint inkább az erőteljes, 420 Nm-es nyomaték, a legkorszerűbb futómű és a kategória legfejlettebb összkerékhajtása, amelyek így együtt új mércét állítanak dinamika
tekintetében.


Az új összkerékhajtási rendszer és a legmodernebb futómű együttese innovációk egész
sorának ad otthont, maximális agilitást és vezetési élményt biztosítva. Az R-Performance
nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4MOTION rendszer az új vezérlő központ, amely
továbbítja a motor felől érkező erőt a négy hajtott kerék felé. Az új hátsó hajtás a
turbófeltöltéses benzines erőforrással szerelt Golf R teljesítményét nem csupán az első
és a hátsó tengely között osztja szét, de a két hátsó kerék között is adagolja azt. Ez
jelentősen javítja a modell agilitását, különösképpen a kanyarvételeknél. A világon
elsőként az összkerékhajtást összekötötték a járműdinamikai vezérlőrendszerrel (Vehicle
Dynamics Manager – VDM) és a futómű egyéb elemeivel, mint az XDS elektronikus
differenciálzárral és a DCC adaptív futómű-szabályzással. A különböző rendszerek
szoros együttműködésének köszönhetően az új Golf R optimális tapadási jellemzőket,
semleges kezelhetőséget és a legmagasabb szintű precizitást kínál.


Nem mellesleg az új Golf R beállításait a Nürburgring Nordschleife versenypályáján
finomhangolták. Az R-Performance csomaggal kombinálva a Golf R modellnél
rendelkezésre áll egy dedikált Nürburgring vezetői profil, amely a „Speciális” nevet kapta.
Ennek a vezetői profilnak a részeként minden fontosabb vezetői paraméter – köztük az
új összkerékhajtás is – a legendás versenypálya igényeinek megfelelően kerül
beállításra. Az eredmények pedig mérhetők: a belső tesztek során a
szériafelszereltségként 7 fokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval szerelt Golf R akár
19 másodperccel is gyorsabb köröket futott a Nürburgring Nordschleife pályáján, mint
elődje (07:51 perc).


Visszatekintés: autóipari szenzációként érkezett – az első Golf R32, amely 2002-ben
mutatkozott be. 3,2 literes hathengeres motorja 177 kW (241 LE) 4 teljesítményre volt
képes, amellyel a legerősebb Golf modell volt, amelyet addig a Volkswagen valaha is
gyártott. Szintén összkerékhajtással készült és mindössze 6,6 másodpercre volt
szüksége, hogy elérje a 100 km/órás sebességet. A várakozásokhoz képest háromszor
annyi talált gazdára belőle. 2003. közepe óta ez a modell volt az első Volkswagen a
világon, amely elérhető volt kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóval. 2005-ben
bemutatkozott a második Golf R32, amely 184 kW (250 LE) 4 teljesítményével még
erőteljesebb és kiemelkedőbb jelenség volt. Négy év telt el a 2009-es Frankfurti
Nemzetközi Autószalonig, ahol a Volkswagen az utód világpremierjét tartotta. A hatodik
Golf generáció alapjaira épülő modell a hathengeres szívómotort elhagyva váltott a 2.0
literes, négyhengeres turbófeltöltéses erőforrásra, amely 21 százalékkal hatékonyabb
volt. Az R32-ből lett az R jelölés és ezzel párhuzamosan a harmadik generáció
teljesítménye is 199 kW-ra (270 LE) 4 nőtt. 2013. szeptemberében megérkezett a Golf R
negyedik generációja, amely a Golf 7 alapjaira épült és szintén a Frankfurti Nemzetközi
Autószalonon debütált. 221 kW 4 teljesítményével áttörte a mágikus, 300 lóerős határt.

Az új Golf R bemutatkozó filmje: https://youtu.be/txmuhxmckNI
1. Golf R – Sorozatgyártás közeli prototípus.
2. Golf 1.0 TSI, 66 kW (90 LE), 5 fokozatú sebességváltóval – (NEDC ciklus alapján)
üzemanyag fogyasztás (l/100 km): 5.4 (városi), 4.0 (városon kívüli), 4.5 (vegyes);
széndioxid kibocsátás (vegyes, g/km): 104; hatékonysági osztály: A.
3. Golf 1.5 TGI, 96 kW (130 LE), 7 fokozatú DSG sebességváltóval – (NEDC ciklus
alapján) sűrített földgáz fogyasztás (l/100 km): 4.4 (városi), 3,1 – 2,9 (városon kívüli), 3,6
– 3,5 (vegyes); széndioxid kibocsátás (vegyes, g/km): 98 - 95; hatékonysági osztály: A+.
4. Ezek a modellek már nem elérhetőek.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.