Újdonság a Volkswagenről
2020.11.06.

Az új Golf R repülőrajtot vesz!

Világpremierjét tartja minden idők legerősebb sorozatgyártású Golf modellje.
Golf

Az új sportautóval a Volkswagen kiemeli az immár nyolcadik generációjánál járó Golf
modellben rejlő óriási lehetőséget. A kompakt kategória ikonja, amely eddig jóval több,
mint 35 millió példányban készült, a jövőben 66 kW (90 LE) és – az új Golf R modellnek
köszönhetően – 320 LE közötti teljesítménytartományban kínál autót. A Golf modell
elérhető benzinmotorral (TSI), a legkorszerűbb kettős befecskendezéssel szerelt dízel
erőforrással (TDI), földgáz hajtással (TGI) 3 illetve 48V-os mild hibrid (eTSI) és hálózatról
tölthető (plug-in) hibrid (eHybrid) hajtással is. A variációs lehetőségek széles tárházának,
illetve jellegzetes, mégis modern formavilágának köszönhetően a Golf modell a világ
azon kevés sorozatgyártású modelljéhez tartozik, amely túllép a hagyományos
járműkategóriák keretein.


Az új Golf R a modellcsalád ezidáig legerősebb képviselőjeként mutatkozik be.
Hajtástechnológiájával minden eddigi, Golf emblémával bemutatott modellnél többet
kínál. A sportautó ötödik generációja mindössze 4,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből
a 100 km/órás sebességet. A modell maximális sebességét elektronikusan 250
km/óránál szabályozzák. A Golf R azonban egy opcionális, R-Performance csomaggal is
rendelhető, amely lehetővé teszi, hogy a maximális sebesség 270 km/óra legyen.
Azonban az új Golf R karakterét kevésbé az egyéni vezetési teljesítmény határozza
meg, mint inkább az erőteljes, 420 Nm-es nyomaték, a legkorszerűbb futómű és a kategória legfejlettebb összkerékhajtása, amelyek így együtt új mércét állítanak dinamika
tekintetében.


Az új összkerékhajtási rendszer és a legmodernebb futómű együttese innovációk egész
sorának ad otthont, maximális agilitást és vezetési élményt biztosítva. Az R-Performance
nyomatékvektor-szabályzással szerelt 4MOTION rendszer az új vezérlő központ, amely
továbbítja a motor felől érkező erőt a négy hajtott kerék felé. Az új hátsó hajtás a
turbófeltöltéses benzines erőforrással szerelt Golf R teljesítményét nem csupán az első
és a hátsó tengely között osztja szét, de a két hátsó kerék között is adagolja azt. Ez
jelentősen javítja a modell agilitását, különösképpen a kanyarvételeknél. A világon
elsőként az összkerékhajtást összekötötték a járműdinamikai vezérlőrendszerrel (Vehicle
Dynamics Manager – VDM) és a futómű egyéb elemeivel, mint az XDS elektronikus
differenciálzárral és a DCC adaptív futómű-szabályzással. A különböző rendszerek
szoros együttműködésének köszönhetően az új Golf R optimális tapadási jellemzőket,
semleges kezelhetőséget és a legmagasabb szintű precizitást kínál.


Nem mellesleg az új Golf R beállításait a Nürburgring Nordschleife versenypályáján
finomhangolták. Az R-Performance csomaggal kombinálva a Golf R modellnél
rendelkezésre áll egy dedikált Nürburgring vezetői profil, amely a „Speciális” nevet kapta.
Ennek a vezetői profilnak a részeként minden fontosabb vezetői paraméter – köztük az
új összkerékhajtás is – a legendás versenypálya igényeinek megfelelően kerül
beállításra. Az eredmények pedig mérhetők: a belső tesztek során a
szériafelszereltségként 7 fokozatú kettős tengelykapcsolós váltóval szerelt Golf R akár
19 másodperccel is gyorsabb köröket futott a Nürburgring Nordschleife pályáján, mint
elődje (07:51 perc).


Visszatekintés: autóipari szenzációként érkezett – az első Golf R32, amely 2002-ben
mutatkozott be. 3,2 literes hathengeres motorja 177 kW (241 LE) 4 teljesítményre volt
képes, amellyel a legerősebb Golf modell volt, amelyet addig a Volkswagen valaha is
gyártott. Szintén összkerékhajtással készült és mindössze 6,6 másodpercre volt
szüksége, hogy elérje a 100 km/órás sebességet. A várakozásokhoz képest háromszor
annyi talált gazdára belőle. 2003. közepe óta ez a modell volt az első Volkswagen a
világon, amely elérhető volt kettős tengelykapcsolós (DSG) váltóval. 2005-ben
bemutatkozott a második Golf R32, amely 184 kW (250 LE) 4 teljesítményével még
erőteljesebb és kiemelkedőbb jelenség volt. Négy év telt el a 2009-es Frankfurti
Nemzetközi Autószalonig, ahol a Volkswagen az utód világpremierjét tartotta. A hatodik
Golf generáció alapjaira épülő modell a hathengeres szívómotort elhagyva váltott a 2.0
literes, négyhengeres turbófeltöltéses erőforrásra, amely 21 százalékkal hatékonyabb
volt. Az R32-ből lett az R jelölés és ezzel párhuzamosan a harmadik generáció
teljesítménye is 199 kW-ra (270 LE) 4 nőtt. 2013. szeptemberében megérkezett a Golf R
negyedik generációja, amely a Golf 7 alapjaira épült és szintén a Frankfurti Nemzetközi
Autószalonon debütált. 221 kW 4 teljesítményével áttörte a mágikus, 300 lóerős határt.

Az új Golf R bemutatkozó filmje: https://youtu.be/txmuhxmckNI
1. Golf R – Sorozatgyártás közeli prototípus.
2. Golf 1.0 TSI, 66 kW (90 LE), 5 fokozatú sebességváltóval – (NEDC ciklus alapján)
üzemanyag fogyasztás (l/100 km): 5.4 (városi), 4.0 (városon kívüli), 4.5 (vegyes);
széndioxid kibocsátás (vegyes, g/km): 104; hatékonysági osztály: A.
3. Golf 1.5 TGI, 96 kW (130 LE), 7 fokozatú DSG sebességváltóval – (NEDC ciklus
alapján) sűrített földgáz fogyasztás (l/100 km): 4.4 (városi), 3,1 – 2,9 (városon kívüli), 3,6
– 3,5 (vegyes); széndioxid kibocsátás (vegyes, g/km): 98 - 95; hatékonysági osztály: A+.
4. Ezek a modellek már nem elérhetőek.