Styevola és Fia Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Innovatív Twindosing technika csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját
2019.09.05.
Újdonság a Volkswagenről

Innovatív Twindosing technika csökkenti mintegy 80 százalékkal a nitrogén-oxidok (NOx) emisszióját

2018 óta a Volkswagen dízelmotoros modelljei kizárólag a szelektív katalitikus redukció (Selective Catalytic Reduction; SCR) elvén működő kipufogógáz-utánkezelő rendszerrel készülnek, amely jelentősen mérsékli a kipufogógáz nitrogén-oxid-tartalmát.

db1

Amint a Volkswagen típusengedélyekhez végzett valós üzemi körülmények közötti (RDE)
mérések igazolták, a kettős adagolás (Twindosing) technikájával működő új 2.0 TDI Evo
motorokkal mintegy 80 százalékkal csökkenthető a nitrogén-oxidok (NOx) kibocsátása az adott
modellek korábbi generációjához viszonyítva.

A Volkswagen fokozatosan minden 2.0 TDI Evo erőforrással szerelt modelljében bevezeti az új
technikát, s a jelenleg a Passat sorozatban kínált 110 kW (150 LE) teljesítményű 2.0 TDI Evo
aggregát után – hasonló formában – a rövidesen világpremierjét ünneplő új Golf minden TDI-
változatában is a Twindosing megoldását alkalmazza majd.
A kettős adagolás (Twindosing) eljárásához egy második SCR-katalizátor is szükséges, amely a
jármű padlózata alatt kap helyet. A motortól mért nagyobb távolság következtében a kipufogógáz hőmérséklete mintegy 100 Celsius fokkal alakul alacsonyabban a második katalizátor előtt, ami még szélesebb „ablakot” biztosít a kipufogógáz utánkezelésére, s a teljes rendszer még 500 Celsius fok motorközeli kipufogógáz-hőmérséklet esetén is igen magas átalakítási arányt érhet el.

 Az SCR-rendszer mögött utókatalizátor akadályozza meg a felesleges ammónia kijutását.
Az innovatív Twindosing eljárás a dízelmotorok egy konstrukciójukból adódó hátrányát egyenlíti
ki. Noha a korszerű dízelerőforrásokat üzemanyaguk nagyobb energiasűrűsége és
égésfolyamatuk magasabb hatásfoka eredményeképpen a benzinüzeműekénél kisebb szén-
dioxid-kibocsátás jellemzi, a dízelmotorok különleges követelményeket is támasztanak, az égés
ugyanis itt jelentős légfelesleg mellett zajlik. A levegő pedig nagyrészt nitrogénből áll, ami az
égésfolyamat során reakcióba lép az oxigénnel – és nitrogén-oxidok keletkeznek.
A dízelmotorban képződő nitrogén-oxidok mennyiségének mérséklésére ammóniát alkalmaznak, amit vizes karbamidoldat (az AdBlue adalékanyag) formájában adagolómodul segítségével az SCR-katalizátor előtt fecskendeznek a kipufogógázba. Az oldat itt elpárolog, a karbamid pedig elbomlik és a vízgőzzel reagálva ammóniát (NH3) alkot, ami azután az SCR-katalizátor speciális bevonatán a nitrogén-oxidokkal (NOx) lép reakcióba, amelynek eredménye víz és a levegő fő alkotóeleme, az ártalmatlan nitrogén (N2).

A jelenleg használatos kipufogógáz-utánkezelő rendszerekben az SCR-katalizátor a motor
közelében, a turbófeltöltő, az el nem égett szénhidrogének alakítását végző dízel oxidációs
katalizátor és a hangtompító csöve felé vezető rugalmas összekötőelem között helyezkedik el.
Az SCR-bevonatot a dízel részecskeszűrő méhsejtmintázatú szerkezetére hordják fel, így egy
alkatrész több funkciót is elláthat.
A motorközeli elrendezéssel hidegindítást követően gyorsan elérhető a magas átalakítási
arányhoz szükséges kipufogógáz-hőmérséklet, amelynek 90 százalék feletti átalakítási arányhoz tartozó, ideális tartománya 220 és 350 Celsius fok között húzódik. Ezen üzemi feltételek számos szituációban teljesülnek.
A kettős adagolás (Twindosing) eljárásának köszönhetően azonban immár 350 Celsius fok felett sem esik vissza az átalakítási arány. Ilyen magas hőmérsékletek például a gyors
autópályaszakaszokon, tartósan magas fordulatszámnál vagy hegymenetben, mindenekelőtt
teljesen kiterhelt jármű esetében vagy vontatási üzemben fordulnak elő.

1) Passat Variant 2.0 TDI Evo (110 kW/150 LE) – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km):
városban 4,5 / városon kívül 3,6 / kombinált 4,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 104;
gazdaságossági besorolás: A+
Passat Limousine 2.0 TDI Evo (110 kW/150 LE) – Üzemanyag-fogyasztás (NEDC) (l/100 km):
városban 4,5 / városon kívül 3,5 / kombinált 3,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 101;
gazdaságossági besorolás: A+
2)Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban.

 

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.