Újdonság a Volkswagenről
2021.03.16.

Power Day – A Volkswagen bemutatta 2030-ig szóló akkumulátor- és töltéstechnikai ütemtervét

Első Power Day rendezvénye alkalmával a Volkswagen Csoport március 15-én bemutatta az akkumulátor- és a töltéstechnika szakterületeire kidolgozott, 2030-ig szóló ütemtervét.
power

„Immár alapvető tevékenységünkké vált az elektromos mobilitás, most pedig az
értékteremtési láncolat további szakaszait kívánjuk szisztematikusan integrálni.
Hosszú távra biztosítunk magunknak ’pole pozíciót’ a nulla károsanyag-kibocsátású
mobilitás korának legjobb akkumulátoráért és legszínvonalasabb ügyfélélményéért
zajló versenyben” – mutatott rá Herbert Diess, a Volkswagen Csoport
igazgatótanácsának elnöke. A Volkswagen csoport technikai ütemtervéért Thomas Schmall, a Volkswagen AG igazgatótanácsának technológiai területéért felelős tagja felel.

A Volkswagen jelentősen növelni kívánja az európai cellagyártást

Az akkumulátorcellák iránti növekvő kereslet kielégítése érdekében a vállalatcsoport
teljes gőzzel bővíteni igyekszik az európai gyártókapacitást. „2030-ig összesen hat
cellagyárat szeretnénk partnereinkkel közösen üzembe helyezni Európában, így
garantálva az ellátás biztonságát” – fejtette ki Thomas Schmall. Amint az új üzemek
teljesen elkészülnek, a tervek szerint éves szinten összességében 240 GWh
energiakapacitású cellamennyiséget állítanak majd elő. A Volkswagen így aktívan
hozzájárul az Európai Unió Zöld Megállapodása (Green Deal) célkitűzéseinek
megvalósításához. Az első két gyár a svédországi Skellefteå-ban, illetve a
németországi Salzgitterben létesül. A megnövekedett igények miatt a Volkswagen
az eddig tervezett cellagyártás átszervezése mellett döntött, így a Volkswagen
prémiumcellák gyártása a Northvolt vállalat együttműködésével a skellefteåi
Northvolt Ett gigaüzemében összpontosul. E cellák gyártása a tervek szerint 2023-
ban veszi kezdetét és fokozatosan akár 40 GWh éves kapacitásig bővül.
A jelenleg a Volkswagen által üzemeltetett salzgitteri gyár 2025-től a
volumenszegmens egységesített akkumulátorcelláit készíti majd, emellett a
folyamatok, a tervezés és a kémiai háttér területein végez fejlesztéseket. A
későbbiekben Salzgitter is elérné az akár 40 GWh éves összesített kapacitást. Ezen
átszervezéssel kedvezőbb méretgazdaságosság érhető el, miközben a termelés
komplexitása is csökken. Mindezeken túl mindkét gigagyár megújuló forrásokból
származó energiával üzemelne. A további gyárak telepítése kapcsán jelenleg
vizsgálják a lehetséges helyszíneket, illetve partnereket.

2023-tól jelentős költségcsökkentés új, egységesített akkumulátorcellával

A Volkswagen az akkumulátorrendszerek minden komponense tekintetében
jelentős előre lepésre törekszik, egészen az akkumulátorcelláig. „Célunk az
akkumulátorok költségeinek és összetettségének csökkentése, miközben egyaránt
növekszik az általuk kínált hatótáv és teljesítmény” – hangsúlyozta Thomas
Schmall. „Az e-mobilitás ezzel végérvényesen megfizethető és meghatározó
hajtástechnikává válhat.” A tervezett saját gyártáson túl mindenekelőtt az új,
egységesített cella jár jelentős költségelőnyökkel, amely 2023-ban jelenik meg és
2030-ban már az egyes márkákon átívelően, a vállalatcsoport elektromos
járműveinek akár 80 százalékába is szerelhetik majd. További megtakarítás érhető
el a cellatípus optimalizálásával, az innovatív gyártási módszerekkel és a
következetes újrahasznosítással. A Volkswagen mindezzel a belépő szegmensben
akár 50, míg a volumenszegmensben akár 30 százalékkal kívánja fokozatosan
csökkenteni az akkumulátorok költségeit. „Az akkumulátorok területén is
kihasználjuk méretgazdaságossági előnyeinket az ügyfelek javára, kilowattóránként
átlagosan jóval 100 euró alá csökkentve az akkumulátorrendszerek költségeit.
Ezzel az elektromos mobilitás végérvényesen megfizethető és meghatározó
hajtástechnikává válhat” – emelte ki Thomas Schmall.

Az értékteremtési láncolat integrálása

Az egységesített akkumulátorcella és a saját gyártás következetes kiépítése mellett
a vállalatcsoport új technikai ütemterve további lépések integrációját is magában
foglalja az értékteremtési láncolat mentén, egészen az ipari újrahasznosításig. A
Volkswagen így a kiválasztott stratégiai partnerekkel közösen hosszú távon
biztosítani kívánja az akkumulátorcella-ellátást elektromos modelloffenzívája
számára. A költségelőnyök mellett a tárolókapacitás és a gyorstöltési képességek
fejlődése is az elvárások között szerepel. Az új, prizmatikus egységes cella emellett
a szilárdtest-cellákra való áttéréshez is a legkedvezőbb feltételeket kínálja – ami
már az akkumulátortechnika következő „kvantumugrása”, amelyre a Volkswagen az
évtized közepétől számít. Az akkumulátor- és a töltéstechnikában a vállalatcsoport
egyaránt következetesen a stratégiai partneri együttműködésekre és az erőforrások
hatékony felhasználására összpontosít. A Volkswagen Csoport megerősíti stratégiai
pénzügyi célkitűzéseit, s továbbra is 2025-re mintegy hatszázalékos
eszközberuházási arány és éves szinten több mint tízmilliárd euró korrigált nettó
cash flow elérésére törekszik gépjárműves alaptevékenységében.


A globális gyorstöltőhálózat bővítése – partnerség a BP, az Iberdrola és azEnel vállalatokkal

Akkumulátoroffenzíváját a gyorstöltőhálózat nagyszabású bővítésével kíséri a
Volkswagen. 2025-re a vállalat már mintegy 18 ezer nyilvános gyorstöltőállomást
kíván partnereivel közösen üzemeltetni, ami a jelenlegi gyorstöltőhálózat ötszörös
bővülésének, illetve a kontinens 2025-re előrejelzett összesített igénye mintegy
harmadának felel meg.

Az IONITY vegyesvállalat mellett stratégiai partneri együttműködések egész sora is
hozzájárul mindehhez. A BP vállalattal közösen a Volkswagen mintegy nyolcezer
gyorstöltőállomást tervez kiépíteni Európa-szerte. A 150 kW töltőteljesítményű
gyorstöltők a BP és az ARAL együttesen négyezer üzemanyagtöltő-állomásán
létesülnek majd, nagyrészt Németországban és Nagy-Britanniában.
Spanyolországban az Iberdrola vállalattal együttműködve mindenekelőtt a
főközlekedési útvonalakat kívánják lefedni, míg Olaszországban az Enellel tervez a
Volkswagen együttműködést a gyorstöltőhálózat kibővítésére, az autópályákon és a
városi régiókban egyaránt. A teljes programra 2025-ig mintegy 400 millió eurót fordít
a Volkswagen Európában, a további beruházásokat pedig külső partnerek végzik.
A Volkswagen az Amerikai Egyesült Államokban és Kínában is bővíti a nyilvános
gyorstöltők hálózatát. Az Electrify America mintegy 3500 gyorstöltőpontot tervez
Észak-Amerikában az év végéig, Kínában pedig a Volkswagen a CAMS
vegyesvállalaton keresztül összesen 17 ezer gyorstöltő-állomásra számít 2025-ig.

A Volkswagen az energiarendszer részévé teszi az elektromos autót

A jövőben a Volkswagen a privát, az üzleti és a nyilvános energetikai rendszerekbe is integrálni kívánja az elektromos autóit. A napelem-rendszerből érkező, megújuló
forrásból származó elektromos energia ezután akár az autóban is tárolhatóvá válik,
ahonnan szükség esetén visszatáplálható a ház hálózatába. Ezzel az ügyfelek nem
csupán kevésbé függhetnek a nyilvános elektromos hálózattól, hanem költséget
takaríthatnak meg és a szén-dioxid-kibocsátást is mérsékelhetik. A Volkswagen
saját moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő modellek
már 2022-től támogatják ezt a technikát. A Volkswagen emellett az összes modult
és digitális szolgáltatást – a kétirányú falitöltőtől (Wallbox) egészen az
energiagazdálkodásig – tartalmazó, teljes csomagot is kínál majd. E technikát
rövidesen nagyobb léptékben – például lakóépületekben, vállalatoknál vagy akár a
nyilvános elektromos hálózatban – is alkalmazni kívánják.

További sajtóanyagok a 2021-es Power Day eseményéről:
www.volkswagen-newsroom.com