Újdonság a Volkswagenről
2020.02.28.

Sportautó ikonok világpremierjei Genfben: újGolf GTI, Golf GTE és Golf GTD

Három Golf verzió, három karakter, három hatékony hajtásrendszer - egy dizájn és felszereltségi filozófia. Közelít az új Golf GTI, Golf GTD és Golf GTE világpremierje a Genfi Autószalonon (2020. március 5-15.). 44 évvel ezelőtt a Volkswagen megalkotta a Golf GTI-t, egy sportautó ikont. Ezt 1982-ben követte az első Golf GTD, 2014-ben pedig az első Golf GTE, amely plug-in hibrid hajtással rendelkezik.
gti

Golf GTI. Az autó ikonná válik, amikor a tervezési DNS-e és karaktere évtizedek óta
felismerhető marad – mint ahogyan ez a Golf GTI esetében történik. A Volkswagen
már 44 éve fejleszti a sportos, kompakt autók ikonját – egyik nemzedékről a
másikra. A Golf GTI nyolcadik generációja most ünnepli debütálását. Újonnan
tervezett és kifejlesztett - teljesen digitalizált és hálózatba csatlakoztatott. Az új Golf
GTI-t egy 180 kW (245 LE) 2,0 literes turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses
motor hajtja. A maximális nyomaték 370 Nm. A négyhengeres motor alapkivitelben
egy 6 fokozatú kézi sebességváltóval van felszerelve. Opcionálisan 7 sebességes dupla tengelykapcsolós váltóval (DSG) is elérhető.

Golf GTE. A Golf GTE plug-in hibrid hajtása egy 110 kW (150 LE) teljesítményű TSI
négyhengeres motorból, egy 85 kW (115 LE) teljesítményű villanymotorból, egy 6
fokozatú DSG sebességváltóból és egy új lítium-ion akkumulátorból áll. A hajtómű
180 kW (245 LE) teljesítményt nyújt, és a rendszer maximális nyomatéka 400 Nm.
Az elődhöz képest a teljesen elektromos hatótávolság jelentősen megnőtt, immáron
60 km-re. A távolság növekedését az új Golf aerodinamikájának javításával és az
akkumulátor energiakapacitásának 50% -kal, 13 kWh-ra történő növelésével sikerült
elérni. A Golf GTE akár 130 km/h sebességgel is vezethető tisztán elektromos üzemmódban.

Golf GTD. A hosszútávú sportautó egy 2,0 literes, négyhengeres TDI teljesítményű egységet kínál, 147 kW (200 LE) teljesítménnyel. A Golf GTD motorjának maximális400 Nm nyomatéka több mint meggyőző. A TDI ezt a teljesítményt már nagyon
alacsony motorfordulatszámon biztosítja. Mint minden új turbófeltöltésű dízelmotor
esetében, így az új Golfban is, a Golf GTD hajtásrendszere két SCR katalizátorhoz
kapcsolódik (SCR = Selective Catalytic Reduction). Ez az új, kettős adagolású SCR
rendszer kettős AdBlue befecskendezéssel jelentősen csökkenti a nitrogén-oxid-
kibocsátást elődjéhez képest. A Volkswagen a Golf GTD-t alapkivitelben egy 7
fokozatú, dupla tengelykapcsolóval ellátott DSG sebességváltóval kínálja.
Három Golf modell, három karakter. A három új, sportos Golf modell dizájnja tükrözi
a hamisítatlan karizmát, ami különösen szemből nézve szembetűnő. A széria LED
fényszórók alacsonyan helyezkednek el, és a hűtőráccsal együtt uralják a ragyogó
orr részt.

A motorháztető alatti keskeny él, amely az első rész teljes szélességén végigfut, a dedikált három szín egyikében lett kialakítva: piros a GTI számára, kék a GTE számára és ezüst a GTD számára. A nappali menetfények bekapcsolásakor a Volkswagen logóig húzódó két folyamatos LED-csík kihangsúlyozza ezt a feltűnő vonalat. Ez hozza létre a Golf GTI, GTE és GTD teljesen új, félreérthetetlen fényszóró-kialakítását. Ugyanolyan feltűnő és eltéveszthetetlen: az alul húzódó nagy, folytonos, légbevezető rács, amely a modellre jellemző tipikus méhsejtmintázatot kapta, valamint a beépített ködlámpa (opcionális).

Noha a Volkswagen példátlan mértékben fokozza a nyolcadik generációs Golf - és
ezzel együtt a GTI, GTE és GTD - digitális és hálózati képességeit, az eredeti GT
emblémák sokasága még mindig megtalálható a fedélzeten. A korábbi évek
sportkormányát azonban egy új, multifunkciós bőr sportkormánnyá alakították
érintőkapcsolókkal és opcionálisan beépített Travel Assist gombbal, amely segít a
nagy teljesítményű Golf modelleknek támogatott vezetés mellett is elérni a 210 km/h
maximális sebességet, amikor a Travel Assist működik. A kormányon levő három
ezüst küllő megmarad - a GTI-ben a központi hangszóró belseje piros színű, míg a
GTE és GTD kék és ezüst felülettel rendelkezik. A sportülések klasszikus kockás
mintája is megmarad. Az új kockás minta neve Scalepaper. A szürke és a fekete
belső dizájn elemein a varratok pirosak a GTI-ben, kékek a GTE-ben és
világosszürkék a GTD-ben.